26 mln Polaków korzysta z internetu, ponad połowa ma konto na Facebooku #prasówka
Z najnowszego badania przeprowadzonego w styczniu 2016 roku przez agencję We Are Social wynika, że z Internetu na całym świecie korzysta 3,419 mld osób, a 2,307 mld z nich posiada przynajmniej jedno konto w serwisie społecznościowym. Jeżeli zaś chodzi o nasz rodzimy rynek, to już 26 mln Polaków (67 proc. całkowitej populacji) eksploatuje zasoby globalnej sieci, z czego 14 milionów ma aktywne konto w serwisie Facebook.
17.03.2016 15:16
39 proc. całkowitego ruchu w Internecie na świecie pochodzi od użytkowników smartfonów
W porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku, globalnie odnotowano wzrost użytkowników Internetu o 332 mln, przy czym powstało 219 mln nowych aktywnych kont na portalach społecznościowych. Co ciekawe, dynamiczny rozwój mobilnego Internetu, zwiększenie zasięgu oraz spadek cen przyczyniły się do wzrostu o aż 21 punktów proc. (z 18 proc. w styczniu 2015 r. do 39 proc. w styczniu 2016 r.) liczby odsłon stron internetowych z poziomu smartfonu.
Spośród 26 milionów użytkowników Internetu w Polsce, 74 proc. z nich łączy się z globalną siecią przynajmniej raz dziennie, 20 proc. raz w tygodniu, 5 proc. raz na miesiąc, a jedynie 1 proc. robi to rzadziej niż raz w miesiącu. Blisko połowa, bo 48 proc. ruchu pochodzi od osób korzystających z Internetu na laptopie oraz komputerze stacjonarnym (spadek o 10 proc. w porównaniu ze styczniem 2015 r. ), a 51 proc. ruchu generują smartfony (wzrost o 14 proc.).
Facebook i Messenger górą
Jak pokazuje badanie firmy We Are Social, z Facebooka korzysta aktywnie 1,550 mld osób na całym świecie, dając tym samym serwisowi Marka Zuckerberga bezapelacyjną pozycję lidera. Czatu zintegrowanego ze wspomnianym serwisem społecznościowym używa na bieżąco 800 mln użytkowników, którzy traktują Facebook Messenger jako jedno z podstawowych narzędzi do komunikacji. Jeżeli zaś chodzi o nasz rodzimy rynek, to aktywne konto na Facebooku posiada już 36 proc. całkowitej populacji Polski (14 mln). Na drugim miejscu plasuje się Facebook Messenger z liczbą 7,315 mln (19 proc.) użytkowników. Na kolejnych miejscach znalazły się kolejno: Google+ 14 proc., Skype 10 proc., Twitter 7 proc., Instagram 6 proc., Whatsapp 6 proc., NK.pl 6 proc., Linkedin proc. oraz Gadu-Gadu 5 proc.