Adobe zamyka InMarket - przegrane starcie z App Store?

Adobe ogłosił zamknięcie e-sklepu InMarket. Podobny los czeka AIR Marketplace. Czyżby firma poddała się w walce z App Store Apple’a?

25.07.2011 14:34

Sklep z aplikacjami InMarket ruszył w październiku ubiegłego roku. Jego zadaniem było promowanie i sprzedaż programów stworzonych za pomocą środowiska AIR. Adobe zachwalał e-sklep jako poważną konkurencję dla App Store. Największym atutem InMarketu miała być wieloplatformowość. Bowiem z aplikacji stworzonych w AIR można korzystać w różnych systemach, w tym również mobilnych. Podobną rolę miał odgrywać AIR Marketplace. Oba pomysły okazały się jednak niewypałem i Adobe zadecydował o ich zamknięciu. Portal InMarket zniknie z Sieci 31 sierpnia.

O ile porażka AIR Marketplace nie dziwi - Apple umożliwił publikowanie w App Store aplikacji tworzonych za pomocą AIR - o tyle poważniej wygląda zamknięcie InMarketu. Adobe mimo popularności Flasha w Androidzie nie zdołał przekonać deweloperów, że jego rozwiązania zapewnią większą swobodę w tworzeniu i zarabianiu na programach dla urządzeń mobilnych. Mimo dobrego pomysłu, czyli stworzenia jednego narzędzia do publikowania aplikacji dla wielu platform, projekt firmy okazał się nietrafiony. Zaważyły najprawdopodobniej pieniądze.

Deweloperom znacznie bardziej opłaca się tworzyć aplikacje na iOS czy Androida, niż inwestować w nowy, w dodatku niezbyt popularny sposób dystrybucji. Dlatego też problemy ma Microsoft, któremu bardzo zależy na przyciągnięciu do Windows Phone Marketplace twórców aplikacji. Porażka InMarketu nie zagrozi zapewne działaniom firmy Adobe, ale pokazuje, że firmie z San Jose sporo jeszcze brakuje do zdobycia silnej pozycji na rynku mobilnym.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (24)