Aero2 zmienia test CAPTCHA. Nowa wersja jest znacznie przyjaźniejsza dla ludzi
Głośno wyrażane niezadowolenie użytkowników usługiBezpłatnego Dostępu do Internetu od Aero2 z wprowadzonegodo niego mechanizmu uwierzytelniania, wykorzystującego testreCAPTCHA od Google, przyniosło najwyraźniej rezultaty. Już zakilka godzin koszmarne „łaciate” napisy, które łatwiejodczytać maszynom niż ludziom, zostaną zastąpione bardziejprzyjaznym dla ludzi testem.
Już kilka dni temu pojawiło się podejrzenie, że operatorwycofuje się powoli z retoryki przedstawiania reCAPTCHA jakonajlepszego, najprzyjaźniejszego, najbezpieczniejszego i w ogólenaj testu do odróżniania ludzi od botów. Na stronie Aero2BDI naFacebooku pojawił się wpis z prowokacyjnym nieco pytaniem: czytęczowa CAPTCHA jest czytelniejsza niż łaciata?,któremu towarzyszył zrzut ekranu z nowym testem: doodczytania był „kod” kolorowych, pofalowanych liter.
Chyba wkrótce potem ktoś wAero2 zapoznał się z wynikamibadań, z których wynika, że kolorowanie ciągów znakowych wniczym nie zwiększa trudności rozwiązania stosujących je testówprzez maszyny – i zdecydował się usunąć „tęczowe”elementy. Google'owy test reCAPTCHA zostanie zastąpiony przezznacznie przyjemniejszy, monochromatyczny test. W ciągu tekstowympojawi się tylko osiem znaków alfanumerycznych, bez żadnych spacjii łatek. Litery będą większe, a podstawowym zabezpieczeniem przedzautomatyzowanym OCR ma być falista linia przeprowadzona wzdłużwyświetlanych znaków.
Rozwiązanie wygląda nazdecydowanie bardziej czytelne i powinno uspokoić użytkownikówBDI, reagujących nierzadko bardzoostro na to, co do tej pory wyświetlało im Google w teściezapewniającym dostęp do Sieci. Może nie będzie już tak dobrze,jak w czasach przed wprowadzeniem testu, ale osoby, które korzystająz usługi okazjonalnie, szczególnie na urządzeniach mobilnych,powinny docenić zmianę.