Amazon przegrał bitwę o cenę e‑booków
Amazon.com przegrał właśnie bitwę o cenę e-booków. Na skutek wprowadzenia iPada przez Apple’a elektroniczne książki będą droższe niż dotychczas. Czy Amazon przegra również wojnę o rynek e-booków? Premiera iPada wywołała spore zamieszanie w mediach. Produkt szybko został ogłoszony „zabójcą Kindle’a”, e-czytnika firmy Amazon. Coraz więcej faktów wskazuje na to, że nie jest to nazwa przypadkowa. Podczas prezentacji produktu Apple poinformował także o powstaniu internetowego sklepu iBooks. Użytkownicy iPada będą mogli kupować tam e-booki w cenie około 12-15 dolarów za sztukę. To drożej niż w sklepie Amazona - tam średnia cena za książkę wynosi 9,99 dolarów. Niestety, za Apple’em poszli wydawcy.
01.02.2010 | aktual.: 03.02.2010 11:07
Macmillian, jeden z największych amerykańskich wydawców książek, ogłosił, że także Amazon będzie musiał podnieść ceny za e-booki. Wydawca wymusił renegocjację umowy, w wyniku której e-booki dla czytników Kindle’a będą w tej samej cenie, co dla iPadów - czyli droższe. Amazon, jak sam przyznaje, musiał skapitulować wobec warunków Macmilliana.
Kolejnym ciosem dla Kindle’a może być format e-booków ePub, który został wprowadzony w iPadach. Pozwala on na idealne dopasowanie e-booka do czytnika, a ponadto upodabnia elektroniczną książkę do papierowej (układ stron, przewracanie kartek itp). W stosunku do niego wyświetlane na biało-czarnym ekranie Kindle’a e-booki wypadają słabo. W ciągu najbliższych miesięcy okaże się, czy nowy format stosowany w iPadach zaskarbi sobie serca czytelników i doprowadzi do upadku czytnika Amazona.