BADLAND udowadnia, że oprawa graficzno-muzyczna gry potrafi być równie ważna jak i sama rozgrywka. Wyróżnia tytuł na tle konkurencji i sprawia, że ciężko się nam od niego oderwać.
Mechanizm rozgrywki w BADLAND jest prosty i często stosowany w pozycjach mobilnych. Naszym zadaniem jest pokonanie poziomu poruszając się ku prawej krawędzi telefonu. Dokonujemy tego poprzez dotykanie ekranu w dowolnym miejscu, dzięki temu bohater unosi się ku górze. Gdy przestajemy opada na dół. W BADLAND dotknięcie przeszkód terenowych nie kończy się przegraną, a przynajmniej nie natychmiastową. Różne elementy otoczenia potrafią nas przytrzymać, a to już może zakończyć się przegraną.
Poziomy pełne są dodatkowych modyfikatorów i zagadek logicznych. Nasz bohater będzie tył, klonował się, zmniejszał itp. Tylko dzięki dobremu wykorzystaniu tych elementów odniesiemy sukces. Sprawiają one że BADLAND nie jest prostą grą zręcznościową, ale sporo w niej elementów logicznych. Na pochwałę zasługuje nie tylko spora ilość poziomów i ich różnorodność, ale także kilka trybów rozgrywki, w tym do 4 graczy na jednym urządzeniu. Za kontrolę każdego z bohaterów odpowiada wtedy inna róg ekranu. Niestety, słabsze telefony potrafią w tym trybie mocno lagować.
Tym co wyróżnia BADLAND na tle innych tytułów jest oprawa audiowizualna. Gra doczekała się kilku nagród w tej kategorii. Piękny, mroczny świat, prawie całkowity brak muzyki, a do tego hipnotyzujące dźwięki, sprawiają że gra jest małym dziełem sztuki, z którym po prostu miło się obcuje. Zachwyca troską o detale i spójnością. Niestety BADLAND nie posiada wersji próbnej, a cena standardowa oscyluje w granicach 4€.