EA zapowiada zaawansowaną technologię Ignite, ale nie dla PC
Electronic Arts rozwija dwie potężne technologie, stworzone z myślą o grach różnego rodzaju. Produkcje akcji, wyścigowe czy RPG powstawać będą na Frostbite (aktualnie w 3 wersji, w przygotowaniu jest też edycja Go dla urządzeń przenośnych), a dla projektów sportowych nowej generacji opracowano Ignite. Pierwsze dzieła z tego korzystające zademonstrowano podczas prezentacji konsoli Xbox One — chodzi o FIFA 14, NBA Live 14, Madden 25 i nowe UFC. Komputerowcy też nastawili się na nowe doznania, ale najwidoczniej obejdą się tylko smakiem...
22.05.2013 13:28
EA SPORTS IGNITE Engine Official Trailer
Niby architektury PS4 czy kolejnego Xboksa zbliżone są do PC, lecz to nadchodzące konsole EA ma wyłącznie w poważaniu — komputerowa FIFA 14 nie została zbudowana w oparciu o rewolucyjny silnik Ignite, więc będzie dużo gorszym rozwinięciem edycji gry z zeszłego roku. Z pozostałymi projektami sportowymi producenta rzecz ma się zapewne identycznie, bo na chwilę obecną próżno szukać w materiałach dotyczących technologii wzmianki o PC. Co ominie wielbicieli myszki i klawiatury? Po pierwsze, znacznie usprawniona inteligencja przeciwników, którzy reagować będą adekwatnie do sytuacji, tak jak prawdziwi gracze na boisku. Po drugie, zdecydowanie lepsza animacja postaci, płynniejsze łączenie ruchów, zachowanie ciał w zgodzie z prawami fizyki i realistycznie oddany ubiór. Po trzecie w końcu, nie odczują oni tak atmosfery widowiska — Ignite ma kierować zachowaniem poszczególnych osób na trybunach, publika ponoć naprawdę odżyje, pojawią się nieprzewidywalne reakcje targanych emocjami kibiców.