Facebook goni YouTube, wprowadza filmy 360 stopni
Mogący pochwalić się największą liczbą użytkowników serwis społecznościowy Marka Zuckerberga chce stać się poważną konkurencją dla YouTube. Facebook ciągle pracuje nad nowymi funkcjami, które mają uczynić serwis atrakcyjniejszym dla osób prowadzących kanały na YouTube, reklamodawców i innych twórców. Właśnie pojawiła się kolejna nowość – filmy 360 stopni.
24.09.2015 | aktual.: 28.09.2015 10:22
Filmy 360 stopni możemy oglądać z poziomu przeglądarki internetowej na komputerze. Identycznie jak w przypadku rozwiązania od YouTube, do rozglądania się służy nam lewy przycisk myszki lub touchpada. Natomiast w przypadku aplikacji Facebook na urządzenia mobilne musimy przeciągnąć palcem po dotykowym wyświetlaczu. Całość jest intuicyjna i co bardzo ważne, działa płynnie. Chociaż w przypadku touchpada sterowanie kamerą nie należy do najwygodniejszych.
Na Facebooku pojawił się film przedstawiający nową funkcję. Przygotowany został on przez ekipę pracującą nad nową odsłoną Gwiezdnych Wojen. Dzięki temu, że nie jesteśmy ograniczeni do jednego ujęcia i mamy możliwość rozglądania się, możemy poczuć się jakbyśmy byli w centrum akcji.
Filmy 360 stopni to nowość na Facebooku, ale zainteresowanie wyraziły już takie firmy jak Discovery, GoPro czy LeBron James & Uninterrupted. Z pewnością tą funkcją będą też zainteresowani reklamodawcy, interaktywna reklama jest w końcu znacznie atrakcyjniejsza i potrafi przyciągnąć na dłużej, co pozwoli chociażby na lepsze zaprezentowanie danego produktu.
Obecnie filmy 360 stopni dostępne są z poziomu przeglądarki internetowej, a także mobilnej aplikacji Facebook dostępnej na Androida. Użytkownicy urządzeń z iOS muszą jeszcze trochę poczekać.