Google TV marketingową klapą
Nie wszystkie produkty i usługi tworzone przez Google odnoszą spektakularny sukces - najlepszym tego przykładem jest Google TV. Telewizyjna platforma Google została właśnie skrytykowana przez prezesa Logitech - Google TV nie zrealizowało swoich obietnic - stwierdził w wideokonferencji Guerrino De Luca.
31.07.2011 14:00
Google TV to platforma integrująca telewizję i usługi internetowe w jedną całość. By z niej skorzystać, trzeba kupić telewizor SONY wyposażony w Google TV lub skorzystać ze specjalnego dekodera, takiego jak Logitech Revue. Właśnie ten ostatni jest stał się symbolem upadku Google TV. Logitech początkowo sprzedawał Revue po 299 dolarów, jednak konsumenci nie palili się do kupowania tego gadżetu. Po obniżeniu ceny do 249 dolarów sprzedaż Revue dalej pozostawiała wiele do życzenia. Zdesperowany Logitech zdecydował się na kolejną obniżkę i ściął cenę Revue do 99 dolarów. Zdaniem firmy spadek ceny został wymuszony przez konsumentów, którzy nie widzieli w Google TV usługi, za którą warto zapłacić aż 300 dolarów.
Jakie są przyczyny fiaska Google TV? Najważniejsza to bez wątpienia bojkot stacji telewizyjnych, które nie zezwoliły na dostęp do internetowych wersji swoich programów w Google TV. Ponadto wielu użytkowników skarży się, że obsługa platformy jest dla nich za trudna. Co ciekawe, Google nie zamierza się poddawać i zapowiedział, że jesienią tego roku wyda nową wersję usługi. Mają jej towarzyszyć zmiany sprzętowe wewnątrz dekoderów i telewizorów. Dotychczasowe doświadczenia z Google TV każą sceptycznie podchodzić do tych zapowiedzi.