Google dystrybutorem muzyki
Koncern Google wprowadził do swojej wyszukiwarki nową usługę związaną z dystrybucją muzyki – ma ona umożliwić łatwe odsłuchiwanie i kupowanie utworów wprost ze strony z wynikami.
Dzięki umowie podpisanej z Lala i MySpace wyszukiwarka Google może zaoferować swoim użytkownikom łatwy dostęp do ogromnych zasobów muzyki. Ponadto osoby szukające informacji o wybranym zespole, wykonawcy, albumie lub piosence będą mogły w łatwy sposób uzyskać informacje na ich temat za sprawą bezpośrednich linków do serwisów Pandora, Imeem i Rhapsody oraz tekstów piosenek serwowanych przez Gracenote. Początkowo usługa dostępna będzie wyłącznie dla mieszkańców USA. Jak pokazuje promujące ją wideo, całość ma być banalnie prosta w obsłudze i realizowana poprzez wyświetlenie niewielkiego okienka z odtwarzaczem audio.
Google zdecydowało się wprowadzić dystrybucję muzyki do swojej wyszukiwarki by móc skutecznie walczyć o wpływy ze sprzedaży w sieci utworów audio i całych albumów. Przykłady takich sklepów jak iTunes pokazują, że jest to dochodowy i stale rozwijający się rynek. Usługa w połączeniu z popularnością wyszukiwarki Google ma szanse odnieść sukces i zapewnić duże zyski internetowemu gigantowi oraz zaangażowanym w przedsięwzięcie partnerom.