HP kupuje Autonomy, przekształca dział PC
Firma Hewlett-Packard najwyraźniej zamierza się przekwalifikować i zająć zarządzaniem informacją biznesową. Poza wycofaniem urządzeń mobilnych z WebOS HP ogłosił dziś również zamknięcie działu PC i kupno firmy Autonomy.
19.08.2011 | aktual.: 23.08.2011 15:28
Nowy nabytek kosztował HP niecałe 11 miliardów dolarów (42,11 dolara za akcję). Firma Autonomy jest ekspertem w dziedzinie tworzenia oprogramowania do zarządzania i analizy informacji biznesowych. Od 1996 roku Autonomy dostarcza rozwiązań potrzebnych do analizy danych, oraz wspomagających zarządzanie treścią, zarządzanie firmą i wyszukiwanie informacji biznesowych. Autonomy obsługiwała ponad 25 tysięcy firm, w tym takich gigantów, jak Coca Cola, Ford, Citigroup czy Boeing. Nowy nabytek HP będzie funkcjonował jako autonomiczna jednostka i będzie kierowany przez obecnego CEO firmy — Mike'a Lyncha.
Podczas restrukturyzacji firma HP, najwiekszy na świecie producent komputerów osobistych, planuje pozbyć się działu odpowiedzialnego za ich produkcję — Personal Systems Group — który zostanie wydzielony jako osobna jednostka. Na razie nie wiadomo, czy dział zostanie wystawiony na sprzedaż w całości, czy po uprzednim podziale. Warto zaznaczyć, że firma HP zyski czerpie głównie z usług biznesowych i sprzedaży serwerów. Malejąca sprzedaż komputerów osobistych może spowodować, że dział stałby się kulą u nogi giganta.
Przejęcie Autonomy to pierwszy krok firmy HP w kierunku wejścia na bardziej dochodowy, niż produkcja komputerów dla masowych odbiorców, rynek zarządzania informacją. Przejęcie ma zostać zakończone do końca tego roku, ale sama restrukturyzacja zajmie prawdopodobnie kilka lat. Kiedy IBM podjął podobny krok (również pozbył się swojego działu PC), niezbędne transformacje zajęły firmie jeszcze przeszło dekadę.
Aktualizacja, 23.08.2011, 14:30
Dział Personal Systems Group nie zostanie zamknięty ani sprzedany, jak wcześniej spekulowano. Firma zamierza wdrożyć szereg zasadniczych przekształceń, i w związku z tym będzie rozważać rozwiązania, które ułatwią działowi PSG dostosowywanie się do zmian przy jednoczesnym zachowaniu pozycji lidera rynku.