Konsolowy Thief w Full HD też tylko na PlayStation 4
Pod koniec lutego powróci marka Thief, po raz kolejny pozwalając nam się wcielić w pewnego charyzmatycznego złodziejaszka. Tytuł przygotowywany głównie z myślą o PC oraz konsolach nowej generacji reprezentuje w tym drugim przypadku niestety coraz widoczniejszy trend. To kolejna po Metal Gear Solid: Ground Zeroes produkcja, która wyłącznie na PlayStation 4 zaoferuje grafikę w Full HD. Edycja tytułu na Xboksa One może pochwalić się rozdzielczością obrazu przyciętą do 900p. Dlaczego? Po części na problemy techniczne urządzenia Microsoftu rzucało światło ostatnio studio Rebellion.
Square Enix twierdzi, że nie ma co demonizować tego faktu, tak samo jak wyświetlania 30 klatek na sekundę, a nie 60, bo na obu nowoczesnych urządzeniach Microsoftu i Sony projekt będzie jednakowo spójny artystycznie. Głowa projektu Nicolas Cantin zauważa, iż trzeba mieć niezły wzrok, by dostrzec na Xboksie One różnicę w stosunku do 1080p na PS4, a tak poza tym to gra jest zwyczajnie identyczna. Dużo lepsza przy tym wizualnie od wydawanych równocześnie edycji na leciwego Xboksa 360 oraz PlayStation 3.
Przy okazji testu najnowszego sprzętu Sony wspominałem, że przy ekranach rzędu 42 cali, do tego oglądanych z dalszej odległości, takie różnice w rozdzielczościach będą się zacierać. Dopiero na większych będą dostrzegalne. Co innego, że od maszyn świeżej generacji zwyczajnie należałoby wymagać Full HD, do tego z naprawdę płynną animacją.