Kto publikuje najwięcej reklam w Internecie?
Uprzedzamy na samym początku: nie Google. W zeszłym roku największą ilość reklam online zamieścił amerykański portal internetowy Yahoo!. Strony należące do Google’a znajdują się dopiero na szóstym miejscu w rankingu.
Yahoo! jest faworytem w rankingu już od kilku lat. W 2009 roku według firmy comScore, popularny serwis zamieścił na swoich stronach reklamy, które były wyświetlane w sumie 521 miliardów razy. Na drugim miejscu znajduje się spółka Fox Interactive Media, do której należy m.in. MySpace. Reklamy Foxa oglądane były 368 miliardów razy. Na kolejnych miejscach znajdują się strony należące do Facebooka (330 miliardów), Microsoftu (218) i AOL (192). Dopiero na szóstym miejscu w rankingu comScore znalazł się Google. Strony należące do giganta z Mountain View wyświetliły reklamy około 70 miliardów razy.
Rzecz jasna, wyniki badań są jedynie szacunkowe, nie uwzględniają również coraz bardziej popularnych reklam tekstowych i kontekstowych. Największy przyrost ilości reklam internetowych notuje Facebook. W ciągu ubiegłego roku serwis dzięki rosnącej popularności wśród internautów niemalże dogonił znajdującego się na pierwszym miejscu rankingu Yahoo!.
Jak zaznaczają eksperci z comScore, ilość wyświetlanych reklam nie jest wprost proporcjonalna do zarobków. Facebook, który zamieszcza coraz więcej reklam, na większości z nich zarabia niewiele. Na popularności natomiast zdobywają reklamy kontekstowe, których niestety comScore nie uwzględnił w raporcie. Pełen jego tekst zamieszczony został w wersji angielskiej na stronach firmy.