Kupno i zwrot oprogramowania
15.11.2014 | aktual.: 15.11.2014 08:52
Pamiętacie mój wpis o „promocyjnym praniu mózgu ”? Dziś, w komentarzu #23 pod tym tekstem, MaxDamage napisał mi tak: „A wiesz że dzisiaj/wczoraj wyszedł Xcom Within na mobilnego iOSa i Andka”.
Nie wiedziałem. Teraz wiem. Napaliłem się. Sprawdziłem – i faktycznie jest:
Naprawdę się napaliłem, sugestia od kumpla działa 10x mocniej niż zwykła reklama. Tak bardzo, bardzo się napaliłem, że nie zauważyłem tego ostrzeżenia:
***NOTE: Compatibile with iPad3, iPad mini 2, iPhone 5 and up. WILL NOT be able to run on earlier generations, despite being able to purchase them on those devices***
(UWAGA: Kompatybilne z iPad3, iPad mini 2, iPhone 5 i nowsze. Nie będzie w stanie działać na starszym sprzęcie, mimo że będzie możliwy zakup na tych urządzeniach)
To istotne bo mam iPada mini. Faktycznie udało się kupić. Zapłaciłem kartą kredytową 11,99 eur, które bank przeliczył mi na ok 51 zł. Potem wystarczyło poczekać aż ściągnie się 1,9GB pliku instalacyjnego (po zainstalowaniu Enemy Within zajmuje ok 3,3GB).
Kiedy czekałem aż zakończy się proces ściągania i instalowania aplikacji, refleksja naszła mnie taka, że nie jest fair, że tą samą treść muszę oddzielnie kupić na każde używane urządzenie (mam na myśli: PC, XBOX360 i iOS)…
Ok, jest. Klikam paluchem, czekam dłuższą chwilę aż się apka uruchomi, potem drugą bo intro. Chwila zwątpienia mnie ogarnęła kiedy musiałem odpowiedzieć na pytanie o udostępnianiu lokalizacji oraz kontaktów (po co?!). Pierwsza misja, miód - jestem weteranem więc ufole nie mają żadnych szans. Dlaczego jednak moi komandosi nie chcą wchodzić po drabinie na dach? Babol jakiś – pomyślałem. Misja się skończyła. Zamiast wrócić do bazy, wróciłem do głównego ekranu iOS‑a. Aplikacja się wywaliła… Problem powtarzał się ciągle. Pięknie - pomyślałem - 5 dyszek w plecy. Stan napalenia minął.
Nie wszyscy pewnie wiecie o tym, że w „uniwersum” Apple można zwrócić kupione (nie zbyt dawno) aplikacje. Trzeba jednak trochę poklikać. Co trzeba zrobić?
1) Uruchomić iTunes na komputerze i wybrać tam „iTunes Store”
2) Kliknąć na swój adres mailowy (w lewym górnym rogu)
3) Wpisać hasło (jeśli trzeba)
4) Po uzyskaniu dostępu do konta pojawi się okno: „Account Information”
5) Trzeba przewinąć widok w dół, aż do „Purchase History”, gdzie trzeba kliknąć w „See All”
6) W oknie „Purchase History”, interesuje nas „Report a Problem” – klikamy w prawym dolnym rogu na odpowiednim przycisku
7) Przy pozycji „Latest Purchases” uaktywni się link „Report a Problem”, w który należy kliknąć
8) Otworzy się przeglądarka, tam będziemy kontynuować, w specjalnym formularzu, w którym z rozwijanego menu wybrałem problem: „Items opens but doesn’t function as expected” i wysłałem klikając na „Submit” (dodatkowo można tam też wpisać swój opis problemu, nie jest to wymagane)
9) Jeśli domagamy się zwrotu płatności to w następnym oknie klikamy na „Request Refund”
10) W końcu zobaczyłem informację o tym, że moja metoda płatności umożliwia zwroty oraz, że zwrot zostanie wykonany w ciągu 5‑7 dni roboczych.
Tyle na dziś. Jeśli pojawi się jakiś ciąg dalszy, to dodam o tym informacje w komentarzach.
UPDATE
Następnego dnia zorientowałem się, że istnieje alternatywna metoda zgłoszenia problemu. Wystarczy, że w otrzymanym mailem rachunku, klikniemy na link: „Report a Problem” i od razu trafiamy do miejsca opisanego wyżej w pkt. 8.