LG na #CES2016: Signature, czyli telewizor i inne produkty bardzo premium
Zakończyła się już konferencja prasowa LG podczas targów CES 2016. Od pewnego czasu jasnym było, że jej kluczowym elementem będą produkty z nowej, ekskluzywnej rodziny Signature. Okazało się to prawdą i lwią część prezentacji poświęcono nowoczesnym artykułom gospodarstwa domowego z najwyższej półki cenowej.
05.01.2016 19:05
Oprócz Signature
Konferencję rozpoczęło przedstawienie trzech filarów pracy LG, jakie mają być rozwijane w 2016 roku: są to Internet Rzeczy, samochody i Signature. Niestety, trudno stwierdzić, aby w przypadku dwóch pierwszych aspektów przedstawiciele LG poinformowali o jakichkolwiek konkretach.
Szczególny brak informacji dotknął przedstawiania koncepcji IoT: oprócz wystąpienia przedstawicielki Google, które deklarowała ścisła współpracę pomiędzy jej korporacją a Koreańczykami, nie powiedziano nic. Podobnie było w przypadku IT dla samochodów, gdzie ograniczono się do kilkukrotnego powtarzania frazesów o czujnikach, bezpieczeństwie i przyszłości.
LG Signature OLED
Założenia w przypadku rodziny produktów Signature nie są szczególnie skomplikowane: LG oferuje wszystko, co ma do zaoferowania, całkowicie odrzucając kwestię zachowania zdrowego rozsądku w stosunku jakości do ceny. Lwią część konferencji poświęcono najbardziej spektakularnemu urządzeniu w portfolio: telewizorowi LG Signature OLED.
Najbardziej rzucającą się w oczy cechą nowego telewizora LG są jego wymiary, a konkretniej jeden z nich: urządzenie ma jedynie 2,57 mm grubości i będzie dostępne w dwóch wersjach różniących się przekątną OLED-owej matrycy: do sprzedaży trafi telewizor 77 i 65-calowy. Jednocześnie Signature OLED to pierwszy telewizor, który otrzymał nowo utworzony przez organizację UHD Alliance (zrzeszające między innymi Intela, Dolby, Warner Brosa czy Netfliksa), certyfikat Ultra HD Premium. Było to możliwe między innymi dzięki 10-bitowej matrycy i 10-bitowym przetwarzaniu, rozdzielczości 4K i zgodności z Dolby Vision.
Koreańczycy skupili się nie tylko na obrazie, ale również na wbudowanym w telewizor systemie audio. Znajduje się on w dolnej części, co daje pogląd na rozmiary zastosowanych komór. LG Signature OLED, co zapewne spotka się z entuzjazmem klientów, nie będzie posiadał systemu Android. Preinstalowanym systemem operacyjnym będzie WebOS w wersji 3.0. Cena? „Jeżeli pytasz, to znaczy, że cię nie stać” ;-) Najprawdopodobniej mniej, niż 10 tysięcy dolarów.
Inne Signature
Oprócz telewizora LG zaprezentowało także pralkę, oczyszczacz powietrza i lodówkę, które również stanowią najwyższą półkę w każdym aspekcie, jednak nie pozostają w ścisłym związku z branżą IT. Dość powiedzieć, że z największym zainteresowaniem publiczności, spotkała się zaciemniona tafla zastosowana w lodówce, która staje się... półprzezroczysta po zapukaniu w nią.
Oprócz Signature, LG zaprezentowało dziś opisywane już przez nas, dwa nowe smartfony z serii K, które trudno uznać za spektakularną innowację. Na konferencji zabrakło konkretów, szczególnie w kwestii planów dotyczących Internetu Rzeczy. Można jednak założyć, że te braki w całości przyćmi 77-calowa tafla telewizora LG Signature.