Microsoft sprzedał 60 milionów licencji na Windows 8
Microsoft nie był w tym roku wystawcą na targach CES w Las Vegas, ale nie był nieobecny. Szefowa marketingu i finansów działu Windows, Tami Reller, wystąpiła podczas 11 J.P. Morgan Tech Forum odbywającego się w ramach targów. Podczas wydarzenia padły liczby, którym warto się przyjrzeć — Reller powiedziała, że sprzedano już 60 milionów licencji na Windows 8. Oznacza to, że 20 milionów licencji sprzedano od listopada, a trajektoria jest podobna do sprzedaży Windows 7.
10.01.2013 | aktual.: 10.01.2013 16:42
Wspomniana trajektoria może ma podobny kształt, ale wiewiórki donoszą, że tempo wzrostu sprzedaży „ósemki” nie jest zadowalające, zwłaszcza że w ciągu ostatniego miesiąca spadło. W liczbach nie najlepiej prezentuje się także udział najnowszego systemu Microsoftu w puli generujących ruch w sieci, co potwierdził pod koniec grudnia raport Net Applications, gdzie „ósemka” została w tyle za Vistą. Tu trzeba jednak mieć na uwadze fakt, że realia się zmieniły i na podane liczby składa się dużo więcej urządzeń, w tym mnóstwo mobilnych z iOS czy Androidem. Widać jednak, że ósemka wielkiej kariery (jeszcze) nie robi.
Znacznie wzrosła również liczba urządzeń certyfikowanych do użytku z Windows 8 i RT. Obecnie poszukujący czegoś dla siebie mogą wybierać spośród ponad 1,7 tysiąca tabletów, tabletów z klawiaturą dopinaną, netbooków z obracanym ekranem, netbooków, ultrabooków, laptopów i komputerów typu „wszystko w jednym”. Niektórzy twierdzą jednak, że bogactwo urządzeń produkowanych przez OEM-y działa na niekorzyść systemu, bo większość urządzeń nie jest satysfakcjonująca. Nie zmienia to faktu (co dobrze widać na targach CES), że można znaleźć perełki, koło których nie sposób przejść obojętnie.
Reller powiedziała również, że Windows Store przekroczył magiczną granicę 100 milionów pobrań.