Moz://a – nowe logo twórców Firefoksa napisane językiem internetu
Pogrążona w problemach wizerunkowych i technicznych FundacjaMozilla przedstawiła swoje nowe logo. Złośliwi internaucisugerowali, że organizacja pójdzie w ślady IBM-a i przygotujewersję dotychczasowego logotypu w kolorach tęczy, ale tak sięjednak nie stało. Producent Firefoksa postawił na coś, co zdaniemtwórców jest napisane językiem internetu.
Nowemu logo towarzyszy nowy font(zilla), paleta kolorów, ikonografia, wszystko w ramach nowychwytycznych wzornictwa. Biorąc pod uwagę, że dotychczasowewzornictwo pamiętało jeszcze minione stulecie, jakieś odświeżeniebyło jak najbardziej na czasie – i wziąła się za nią londyńskaagencja kreatywna Johnson Banks.
Mozilla launches new brand identity
Największe zmiany widaćoczywiście w samym logo. By było bardziej „internetowo”, ciągznaków ill w nazwie Mozilla został zastąpiony ciągiem znaków://, charakterystycznym dla internetowych protokołów. Ma toodwierciedlać oryginalną intencję linku jako początkubezpośredniego doświadczenia bogatych treści internetu,podkreślając powiązania organizacji z Siecią.
Zastosowany tu nowy font o nazwiezilla jest dziełem holenderskiej firmy Typotheque, już od dawnawspółpracującej z Mozillą jaką dostawca webowych fontów. Wybóruzasadniono doświadczeniem partnera w dziedzinie lokalizowaniafontów i pragnienia posiadania takiego fontu, który obejmowałbynie tylko język angielski. Podobieństwo do Couriera nie jestprzypadkowe – chodzi o skojarzenia z programowaniem idziennikarstwem, istotnymi dla wizerunki Mozilli jako tej, która dbao zdrowie Internetu.
Jak wyjaśnia bowiem Mozilla,chcemy być znani jako czempioni zdrowego Internetu, w którymwszyscy możemy odkrywać i tworzyć i wynajdywać bez żadnychbarier i ograniczeń, gdzie władza jest w rękach wszystkich, a nienielicznych, Internetu, w którym nasze bezpieczeństwo, zdrowie itożsamość są szanowane.
Wierzymy, że dzisiaj te zasadyznaczą więcej, niż kiedykolwiek wcześniej. Jako organizacjanon-profit jesteśmy wyjątkowo przygotowani do tworzenia produktów,technologii i programów, które pozwolą Internetowi rozwijać sięw zdrowiu, a użytkownikom zapewnić dostęp do informacji i kontrolęnad ich cyfrowymi życiami.
Dzięki nowemu językowiwzornictwa Mozilla chce do nas swoim nowym logo przemawiać na różnesposoby: dopiski, ikony, emoji czy memy pomogą członkomspołeczności wyrażać się na różne sposoby. Do współpracyzaproszeni są wszyscy chętni, tworzone w ten sposób obrazy będądostępne na licencji Creative Commons.