Nie wszystko za 10 zł. UOKiK wydał decyzję w sprawie Vectry, dla klientów rekompensata

Mocno się zaczął rok 2017 dla UOKiK-u. Po srogich karach dlaPolkomtela, Cyfrowego Polsatu i Orange, przyszedł czas na Vectrę.Tym razem p. Markowi Niechciałowi nie spodobała się reklama ofertyspółki, w której padało hasło „wszystko za 10 zł”. Jak tozwykle bywa, gdy reklama brzmi za dobrze, te 10 zł nie za wielemiało wspólnego z tym, co faktycznie czekało na klienta. A teraz,po decyzji UOKiK-u, na klientów czekają rekompensaty.

Nie wszystko za 10 zł. UOKiK wydał decyzję w sprawie Vectry, dla klientów rekompensata

Emitowane od września do grudnia 2015 roku reklamy spółkiVectra brzmiały jednoznacznie, w każdym z wykorzystanych kanałów.Z telewizji, z radia, z rozrzucanych ulotek można było siędowiedzieć, że Wszystko za 10 zł.W jednej reklamie radiowej głos lektora powtarzał tę frazękilkanaście razy, a następnie wyjaśniał, że w Vectrze wszystkoma się „za dychę” miesięcznie, tj. telewizję ze 68 kanałamiz nagrywarką, Internet 50 Mb/s, rozmowy bez limitu, oraz seriale nakomórce i tablecie.

Obraz

Oczywiście taka nierealna biznesowo cena była tylko przynętąna klientów. Obowiązywała jedynie przez 2-3 pierwsze miesiąceumów podpisywanych na rok, 18 miesięcy czy dwa lata, a pozakończeniu tych okresów promocyjnych – cena znacząco rosła.

Prezes UOKiK-u uważa, że takie postępowanie mogło wprowadzaćkonsumentów w błąd. Niejednoznaczność prezentacji oferty celowoukrywała realne koszty, aby zainteresować konsumenta. Gdybykonsument posiadał prawdziwe informacje, mógłby na ofertę Vectryw ogóle nie zwrócić uwagi (w praktyce bowiem wcale taka atrakcyjnanie była).

Obraz

Vectra nie zostanie ukarana finansowo, ponieważ dobrowolniezobowiązała się do udzielenia rekompensaty wszystkim klientom,którzy skorzystali z promocji Wszystko za 10 zł.Tak więc:

  • Obecni klienci będą mogliotrzymać na trzy miesiące dodatkowy pakiet do każdej usługi, zktórej korzystają (pakiet premium do telewizji, zwiększenietransmisji danych do internetu stacjonarnego, dodatkowe minuty dotelefonii stacjonarnej lub mobilnej (wraz z kartą SIM), dodatkowypakiet Internetu mobilnego wraz z kartą SIM), albo też uzyskaćrabat 10 zł przez trzy miesiące na każdą z nich. Spółka wyślew tej sprawie pismo do klientów.
  • Byli abonenci – otrzymają 30zł za każdą usługę, którą zakupili w ramach promocji. Także ioni otrzymają stosowne pismo od Vectry.

Dodatkowo Vectra trzykrotniewyemituje w telewizji oświadczenie (trwające min. 15 sekund), wktórym przyzna, że jej reklamy mogły wprowadzać konsumentów wbłąd. Decyzja jest prawomocna, a ze swoich działań spółkabędzie musiała złożyć sprawozdanie Prezesowi UOKiK-u.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (42)