Nokia też chce zrobić ogromny smartfon, sprzedaż Lumii nieco się rozpędziła
Duże telefony, zwane często w mediach phabletami (trudno powiedzieć czy to już tablet czy jeszcze telefon) mają swoich zwolenników i, przynajmniej według Samsunga, sprzedają się całkiem nieźle. Do peletonu producentów gigantycznych smartfonów chce dołączyć Nokia. Windows Phone w tym roku dostanie aktualizację, która przystosuje go do pracy na urządzeniach o rozdzielczości ekranu 1080p i Nokia z pewnością z tego skorzysta.
Osoby zaznajomione z tematem poinformowały, że najbardziej innowacyjnym urządzenie, jakie ma w planach Nokia, będzie mogło być wykorzystywane jako telefon i jako tablet, będzie zbliżone rozmiarem do Galaxy Note, ale dużo bardziej zaawansowane. Informator miał zapewne na myśli nadchodzący model Galaxy Note III, który ma mieć ekran o przekątnej mierzącej 6 cali i zupełnie nową obudowę (projektanci od dawna fantazjują, Galaxy Note III mógłby wyglądać tak, tak albo tak…). Nie wiadomo, czy Nokia zamierza konkurować z Samsungiem również w kwestii piórka do urządzenia, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wyposażyć dużą Lumię w technologię Feel firmy Wacom. Kolejny flagowiec Nokii ma być przede wszystkim cieńszy i lżejszy niż Lumia 920.
Pewnym jest, że zobaczymy niebawem też kolejną Lumię z technologią PureView, wyposażoną w pływającą soczewkę, która według producenta zbiera 5 razy więcej światła niż aparaty konkurencji i zapewnia dobrą stabilizację obrazu, oraz w 41-megapikselową matrycę. Prawdopodobnie ten model, znany z przecieków jako EOS, zobaczymy w czerwcu. Możliwe, że to tego modelu zdjęcia wyciekły do Sieci, choć ostatnio głośno jest także o modelu Catwalk. Ten ma mieć 4,5-calowy ekran 1280×768 octaOLED, dwurdzenoiwy procesor 1,5 GHz, 1 GB RAM-u, baterię 2000 mAh i aparat 8,7-megapikselowy ze stabilizacją obrazu. Smartfon ma ważyć 132 gramy i mieć 8,4 mm grubości.
Poznaliśmy własnie wyniki finansowe fińskiego producenta, i wygląda na to, że powolutku sprzedaż jego smartfonów rośnie. Kwartał fiskalny Nokia zakończyła ze stratą, ale w ciągu tego czasu Nokia sprzedała 5,6 miliona Lumii — ponad milion więcej niż kwartał wcześniej (w sumie już prawie 20 milionów tych smartfonów znalazło właścicieli). Windows Phone stopniowo zdobywa popularność i Nokia zamierza współpracować z operatorami nad odpowiednią promocją i planuje zapewnienie niektórym wyłączności na niektóre modele. Z drugiej strony, Finowie czują, że i na rynku tych prostych telefonów tracą grunt na rzecz producentów z Azji — sprzedaż spadła o 30%. Tu również zamierzają zagrać bardziej agresywnie.