Nowy CRYENGINE V już dostępny. O cenie decydują użytkownicy
Dzięki silnikowi CRYENGINE możliwe było stworzenie takich tytułów jak gry z serii FarCry, Crysis czy Sniper: Ghost Warrior. Jak wiadomo, wszystkie one odznaczały się wyśmienitą oprawą graficzną, co w dużej części zawdzięczają właśnie CRYENGINE’owi. Od dziś z możliwości jego kolejnej, piątej, odsłony można korzystać całkowicie bezpłatnie.
16.03.2016 | aktual.: 17.03.2016 11:02
A w zasadzie w modelu „płać, ile uważasz za słuszne”. Dostępna jest jednak możliwość pobrania go za darmo, warto jednak zastanowić się nad uiszczeniem choćby symbolicznej opłaty. Równocześnie z udostępnieniem CRYENGINE V, Crytek uruchomił fundusz Indie Development Fund. Dzięki niemu 70% wszystkich środków zgromadzonych dzięki dobrowolnym opłatom za silnik będzie przekazane dobrze zapowiadającym się niezależnym studiom.
A co nowego w samym CRYENGINE? Od samego Cryteka nie zabrakło oczywiście deklaracji o kompatybilności z wszelkiej maści sprzętem VR. W tej kwestii przygotowano także integracje z chmurą obliczeniową, która ma pozwolić na renderowanie grafiki panoramie sferycznej nawet na stacjach dysponujących mniejszą mocą obliczeniową.
Ważną wiadomość stanowi fakt, że w CRYENGINE V możliwe jest pisanie skryptów w C#. Ponadto dostępne jest wsparcie dla DirectX12, solidnie przebudowano także interfejs, który pozwala teraz na bardziej zaawansowaną konfigurację i dostosowywanie do indywidualnych przyzwyczajeń. Dodano także CRYENGINE Answers, czyli kanał komunikacji ze społecznością, która może być pomocna w rozwiązywaniu problemów.
Ponadto Crytek uruchomił CRYENGINE Marketplace. Twórcy gier będą mogli tam wkrótce udostępniać swoje zasoby społeczności i wykorzystywać inne dostępne materiały. CRYENGINE to kolejny po Unity i Unreal Engine silnik, z którego korzystać można za darmo. Jak widać, także biorąc pod uwagę Lumberyard od Amazona, podobne praktyki stają się standardem.
Silnik CRYENGINE V można znaleźć w naszej bazie oprogramowania. Jego zalecane wymagania sprzętowe prezentują się następująco: Windows 7 lub Windows 8.1 (64-bit), Intel Quad-Core (i5 2300) lub AMD Octo-Core (FX 8150), 8 GB RAM-u, NVIDIA GeForce 660Ti lub lepsza, AMD Radeon HD 7950 lub mocniejszy, DirectX 11, karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX.