Płatna subskrypcja - drugie życie dla XMarks
Możliwe, że śmierć projektu XMarks była ogłoszona nieco przedwcześnie. Zdaniem twórców platformy jest jeszcze światełko w tunelu - płatna subskrypcja.
01.10.2010 11:39
Jak informowaliśmy we wtorek, znana usługa XMarks do synchronizacji zakładek, haseł innych ustawień wkrótce może zakończyć działanie. Na skutek problemów finansowych twórcy projektu zadecydowali, że będzie on dostępny jeszcze tylko przez 90 dni. W komentarzach nasi czytelnicy wyrażali żal i niezadowolenie z powodu zamknięcia popularnej usługi. Nie tylko oni. Jak poinformował szef XMarks, James Joaquin, firma otrzymała w ostatnich dniach bardzo dużo podobnych komentarzy. Aby uratować usługę, postanowiono wprowadzić XMarks Premium - roczną subskrypcję. Kosztuje ona obecnie od 10 do 20 dolarów.
Aby firma mogła wyjść na prostą, do połowy grudnia tego roku usługę musiałoby subskrybować około 100 tys. osób. Samo utrzymanie platformy kosztuje rocznie 2 mln dolarów, zaś w XMarks zainwestowano dotychczas już ponad 9 mln. Obecnie na stronach PledgeBanku subskrypcję wykupiło już ponad 7 tys. internautów. Joaquin poinformował też, że rozważane są inne modele finansowania firmy. Podobno zgłosiły się już podmioty, które chciałyby zakupić XMarks. Możliwe więc, że uda się zapewnić dalsze działanie popularnej usłudze.