Przejęcie AdMob przez Google zagrożone
Dwie potężne organizacje zajmujące się ochroną praw konsumenckich w USA biją na alarm. Ich zdaniem Google szykuje zamach na rynek reklam w telefonii komórkowej. Chodzi o zakup niewielkiej firmy AdMob. Szykuje się poważne starcie, które może skończyć się w sądzie.
Do Federalnej Komisji Handlu wpłynęło żądanie zablokowania przejęcia AdMob przez Google. Consumer Watchdog i Center For Digital Democracy uważają, że kupno firmy reklamowej za rekordową sumę 750 milionów dolarów to dowód na dążenie do monopolizacji rynku. Cena jaką zapłacono za AdMob przewyższa bowiem kilkakrotnie ogólną wartość rynku reklam w telefonii komórkowej.
Google jest już monopolistą w dziedzinie reklam internetowych, teraz zaś ma ochotę na kolejny kawałek tortu - telefony komórkowe. Jest o co walczyć, bo według prognoz już w 2013 rynek może być wart 3,1 miliarda dolarów. Organizacje konsumenckie obawiają się, że w rękach twórcy największej wyszukiwarki internetowej znajdzie się zbyt wiele informacji dotyczących zwykłych ludzi, którzy korzystają z nowoczesnych urządzeń.
W całej sprawie jest jeszcze jeden wątek. Krótko przed zakupem AdMob przez Google, firmą reklamową zainteresowany był Apple. Jego najlepiej sprzedający się produkt - telefon iPhone - jest idealną platformą dla reklamodawców.