Reaper of Souls — pierwszy dodatek do Diablo III ujawniony
Ponad rok po premierze Diablo III, Blizzard zapowiedział pierwsze rozszerzenie — Reaper of Souls. Znacznie mroczniejszy od podstawowej wersji gry dodatek wzbogaci fabułę o nowy akt, wprowadzi kolejną klasę postaci i poprawi kilka mniejszych elementów, na które narzekali fani. Data premiery rozszerzenia nie została póki co ujawniona.
21.08.2013 | aktual.: 18.09.2013 08:45
Diablo III: Reaper of Souls Opening Cinematic
Akcja dodatku przeniesie gracza do zdewastowanego miasta Westmarch, zmagającego się z tytułowym Żniwiarzem Dusz — aniołem śmierci Malthaelem, w którego posiadaniu znalazł się czarny kamień dusz wraz z uwięzionym w nim Diablo. Mroczny duet nie przebiera w środkach, porywając dusze mieszkańców Sanktuarium i zamieniając je w swoje sługi. Dodatkowe niebezpieczeństwo stanowi samo miasto, które wśród swoich niechlubnych sekretów skrywa tajemnicze Death Orbs (ich rola na razie jest nieznana).
W starciu z poczwarami, których szeregi zasilą m.in. upadłe anioły, gromadę znanych bohaterów wspomoże Crusader — święty rycerz określany mianem ludzkiej maszyny do zabijania. Mimo pozornego podobieństwa do paladyna z Diablo II, producent zarzeka się, że klasy te będą się diametralnie różnić. W walce Crusader zrobi użytek nie tylko ze swojej tarczy, którą będzie mógł uderzać wrogów, ale również sił nadprzyrodzonych — wojownik będzie mógł zamienić się w błyskawicę, która zaatakuje przeciwników z powietrza.
Rozszerzenie wprowadzi nowy system losowania przedmiotów — Loot 2.0 — dzięki czemu zdobywane rzeczy mają być częściej dopasowane do postaci, którą aktualnie posługuje się gracz. Zmniejszy się też liczba pozostawianych przez wrogów przedmiotów, przez co bohaterowie nie będą mieć ciągle zapchanego plecaka masą bezwartościowych śmieci. Blizzard dodatkowo pracuje nad nową rzemieślniczką, Mystic, która umożliwi ponowne wylosowanie statystyk przedmiotu.
Diablo III: Reaper of Souls Gameplay Teaser
Kolejną z zapowiedzianych zmian są tzw. Loot Runs — losowo generowane lochy zapełnione równie przypadkowymi potworami. Przedzierający się przez lokacje gracz będzie mógł dzięki temu nie tylko ubić cały peleton maszkar, ale także szybko zdobywać nowe przedmioty. Dzięki temu, że maksymalny poziom postaci zostanie podniesiony do 70., a ponadto zniknie ograniczenie poziomów Paragon, nowy tryb ma zauważalnie wydłużyć żywot gry.