Rośnie popularność aplikacji pocztowych, webmail w odwrocie
Coraz więcej użytkowników Sieci docenia zalety aplikacji pocztowych - zarówno tych instalowanych na komputerach jak i obecnych w urządzeniach mobilnych. Przyczynia się to do spadku zainteresowania dostępnymi z poziomu przeglądarki, webowymi serwisami pocztowymi.
15.02.2012 13:15
Z poczty elektronicznej można korzystać za pośrednictwem webmaila, czyli dostępnego z poziomu przeglądarki internetowej, przygotowanego przez dostawcę usługi pocztowej serwisu takiego jak Gmail czy Hotmail. Alternatywą dla tego rozwiązania są aplikacje pocztowe instalowane na komputerze (Thunderbird, eM Client, The Bat!, Outlook itd.) bądź urządzeniach przenośnych, takich jak telefony i tablety. Jak obliczył instytut badawczy comScore, w ostatnim czasie zauważyć można znaczący wzrost popularności aplikacji do obsługi poczty. Internauci coraz rzadziej korzystają za to z webmaila - największy spadek zaobserwowano w grupie wiekowej od 12 do 17 i od 18 do 24 lat, odpowiednio o 31% i 34%. Wynika to głównie ze wzrostu wykorzystania smartfonów i tabletów wśród młodych ludzi. Zdecydowany, 15% wzrost popularności webmaila nastąpił jedynie wśród dojrzałych użytkowników Sieci, którzy mają od 45 do 54 lat.
Zmiana przyzwyczajeń użytkowników ma niebagatelny wpływ na model biznesowy takich firm jak Google cz Yahoo!. Osoby korzystające z aplikacji pocztowych - zarówno tych mobilnych jak i instalowanych na komputerze - nie widzą reklam serwowanych im przez operatorów usług. Odbija się to negatywnie na opłacalności prowadzenia darmowych kont pocztowych i zmusza operatorów do poszukiwania nowych źródeł finansowania.