SEGA zapowiada grę Alien: Isolation
SEGA w końcu zdecydowała się potwierdzić, że po fiasku Aliens: Colonial Marines nie daje sobie spokoju z kosmicznymi robalami, a wręcz przeciwnie — spróbuje wrócić do łask za sprawą przygotowywanego przez Creative Assembly Alien: Isolation. Powstający z myślą o PC, Xboksie 360, Xboksie One, PS3 oraz PS4 projekt będzie propozycją FPP, ale nastawioną nie na mordowanie obcych, lecz straszenie gracza, chcącego po prostu przetrwać. Powstające od przeszło 3 lat dzieło zadebiutuje pod koniec tego roku.
Alien: Isolation Official Announcement Gameplay Trailer -- "Transmission" [US]
Produkcja nawiązywać ma mocno do pierwszego filmu serii z 1979 roku. 15 lat po wydarzeniach z Ósmego pasażera Nostromo wcielimy się w córkę Ellen Ripley Amandę, której przyjdzie zmierzyć się z koszmarem własnej matki, czyli syczącym obcym. Całym jednym, co powinno dawać do myślenia, w którą stronę chce iść z klimatem studio najbardziej kojarzone do tej pory ze strategii komputerowych. Tytuł korzysta z zupełnie nowego silnika i nie uświadczymy tutaj trybu multiplayer. Chociaż graficznie ma być na najwyższym poziomie, producenci chcą utrzymać pewną atmosferę retro science-fiction. Mimo tego, że wydarzenia zahaczą o przyszłość, ukazywana technologia czy maszyny pozostaną wierne futurystycznym wizjom filmowców sprzed już ponad 3 dekad.
Gracze sami odkrywać będą, jak najlepiej schować się przed grasującym na nich niebezpieczeństwem, ucząc korzystać nie tylko z wykrywacza ruchu, lecz również wyposażenia kosmicznej stacji Sevastopol. Z porozrzucanych gratów zmontujemy przydatne wyposażenie. Należy jednak uważać, bo ponoć zdolna bestia ma się uczyć i dwa razy na to samo się nie nabierze. Cóż, konsumenci też nie, więc byle było dobrze...