Sony o nowym PS3 i czemu nie będzie obniżki na starsze modele
Firma Sony 28 września wprowadzi do sklepów nowy, lżejszy i przeprojektowany wizualnie model PlayStation 3, ale to nie oznacza, że powinniśmy spodziewać się obniżki cen obecnej wersji Slim konsoli — chociaż tak pewnie nakazywałaby nam logika. Sprzętowy gigant nic takiego nie szykuje, sugerując wręcz, iż nabywcy nie lubią przecież w gruncie rzeczy promocji. Wyjaśniła się również rozbieżność w ofercie na nasz kontynent i Stany Zjednoczone.
Podczas gdy w USA do sprzedaży trafią edycje 250GB oraz 500GB PS3, a w paczce znajdziemy także dodatkowo gry, Europejczycy muszą zadowolić się odsłoną z 12GB wbudowanej pamięci flash lub taką z dyskiem 250GB, bez bonusów. John Koller, wiceprezydent marketingu z amerykańskiego oddziału firmy, tłumaczy taki stan rzeczy tym, że potomkowie Abrahama Lincolna zwyczajnie pobierają więcej gier czy materiałów wideo z sieci. Dziwne, kiedy weźmiemy pod uwagę fakt, iż do obiegu w Polsce poprzednio wprowadzono normalnie modele 160, 250 i 320GB...
Najciekawsze jest jednak wytłumaczenie Kollera, czemu Sony nie szykuje obniżki na Slimy. Nie będzie oficjalnie zejścia z ceny, w przeciągu ostatniego roku pojawiło się w sklepach tyle promocji i różnych zestawów z kartami upominkowymi czy podobnych [...], że usłyszeliśmy od konsumentów, iż mają dość tych dziwnych zagrań. Ponoć koszt PS3 to sprawa drugorzędna, bo chcemy przede wszystkim ciekawej oferty rozrywkowej i wyjątkowych gier...