Square Enix debiutuje z Core Online — Hitman, Mini Ninjas i wkrótce inne znane gry producenta dostępne za darmo dzięki reklamom
Square Enix wystartowało z betą serwisu Core Online, który umożliwia uruchomienie znanych, wysokiej jakości gier wydawcy bezpośrednio w przeglądarce internetowej — i do tego za darmo. Już można powrócić wspomnieniami do Hitman: Blood Money lub Mini Ninjas, a wkrótce pojawi się również Lara Croft: Guardian of Light czy Tomb Raider: Underworld. Biblioteka dostępnych tytułów ma stale się powiększać. Projekt utrzymywany jest dzięki reklamom.
29.08.2012 | aktual.: 17.01.2014 14:34
Zasada działania systemu jest bardzo prosta. Użytkownicy serwisu poprzez oglądanie reklam zyskują czas gry — każda minuta materiału promocyjnego, z którym się zapoznali, przekłada się później na 20 minut zabawy. Projektanci rozwiązania dążą do tego, abyśmy mieli zawsze jakiś wybór reklam, co ograniczać ma znużenie wyświetlanymi ciągle tymi samymi spotami. Dodatkowy czas zyskuje się również w trakcie dogrywania się etapów, kiedy to także reklamy obecne są na ekranie. Nie wpływa to niemniej na samą prędkość doczytywania. Zgromadzić da się maksymalnie 60 minut gry, który to limit w dowolnej chwili można odnawiać w trakcie jego wykorzystywania. Jeśli ktoś strasznie jednak nie lubi reklam, ma opcję zakupu poszczególnych poziomów dostępnych tu tytułów.
Core Online nie wymaga potężnego komputera do działania (gry są za darmo, więc w sumie nie ma problemu wcześniej ewentualnie sprawdzić, jak system u kogoś chodzi). Gry uruchamia się w Internet Explorerze oraz Firefoksie po zainstalowaniu odpowiednich wtyczek, a także bez dodatkowych zabiegów w przeglądarce Chrome.