Tylko Android. Huawei nie wierzy w sukces Tizena i Windows Phone
Huawei jest jednym z większych producentów smartfonów, który chce w najbliższym czasie konkurować z Apple i Samsungiem. Ze względu na to, że firma rozwija się niezmiernie dynamicznie na rynku urządzeń mobilnych, ciągle badane są alternatywne systemy do Androida, które mogłyby uniezależnić Chińczyków od Google. Niestety, jak przyznaje w najnowszym wywiadzie Richard Yu, szef koncernu Huawei, obecnie na rynku nie ma systemu, który z powodzeniem konkurowałby z zielonym robocikiem.
Huawei jest świadom zagrożeń, jakie niesie za sobą uzależnienie się od jednego producenta systemu operacyjnego. Mimo że zaprojektowanie własnego oprogramowania na urządzenia przenośnie nie jest wymagającym zadaniem, to producent z Chin nie ma w planach budowy nowego systemu. Richard Yu twierdzi, że największym wyzwaniem w takim przypadku jest stworzenie ekosystemu, który pozwoli na dostarczenie pełnego środowiska klientowi końcowemu.
Nie ma również szans na to, aby ukazały się w najbliższym czasie nowe urządzenia od Huawei z Tizenem lub Windows Phonem. Wg Richarda Yu, system od Samsunga nie ma jakichkolwiek szans na sukces. Firma posiadała dział mający na celu przygotowanie wdrożeń Tizena na urządzenia przenośne, ale jednostka została anulowana, ze względu na brak perspektyw na powodzenie finalnego produktu.
W podobnym tonie firma wypowiada się o Windows Phone. W tym przypadku Huawei było producentem kilku urządzeń z mobilnym okienkami, ale i tutaj nie ma co liczyć na nowe smartfony. Richard Yu wyjaśnia, że obecnie firma wstrzymuje się z premierami jakichkolwiek urządzań z Windows Phone. Spowodowane jest to wysokimi kosztami, jakie zostały poniesione przez dwa lata współpracy z Microsoftem. Co więcej, szef Huawei przyznaje, że niezmiernie ciężko jest namówić klientów na zakup jakichkolwiek urządzeń z Windows Phone.
Słowa Richard Yu nie pozostawiają złudzeń. Nowe systemu operacyjne na urządzenia przenośnie mają bardzo ciężką drogę, aby móc zaistnieć zarówno w świadomości klientów, jak i uzyskać przychylność producentów słuchawek. Tizen wydaje się być stanowczo niedorośnięty na zaistnienie na rynku, zaś Windows Phone wymaga jeszcze czasu, aby przekonać do siebie użytkowników końcowych. Android wydaje się być tutaj rozwiązaniem, które nie wymaga znacznego wysiłku od strony promocji systemu i rozbudowy ekosystemu. Czy jest szansa na zmianę w najbliższym czasie? Cóż, przyzwyczajeń klientów, ale i producentów, nie będzie prosto zmienić.