Unity Technologies zapowiada Unity 4, również dla Linuksa
Trochę chyba idąc w ślady Epic Games, które niedawno ujawniło światu, co potrafi ich nowa technologia Unreal Engine 4, firma Unity Technologies zapowiada kolejną wersję swojego rozwiązania dla producentów gier (i nie tylko) — Unity 4. Umożliwić ma ono tworzenie projektów najwyższej jakości nawet małym niezależnym studiom.
Unity 4 oferuje zainteresowanym cały zestaw nowoczesnych narzędzi. Najbardziej chwalony jest pakiet Mecanim, odpowiedzialny za generowanie naturalnie wyglądających oraz zoptymalizowanych animacji bez potrzeby wkładania wielu godzin w ich przygotowanie. Technologia wspiera w pełni także biblioteki DirectX 11, ułatwia przygotowywanie zaawansowanego graficznie oprogramowania na urządzenia przenośne, czy przenoszenie gier do Flasha.
To jednak nie wszystko, gdyż na liście platform docelowych Unity 4 pojawił się Linux. Twórcy Unity 4 chcą w ten sposób umożliwić dostarczanie bogatej rozrywki do odbiorców stanowiących 10% spragnionego gier rynku PC. Co prawda nawet w statystykach Humble Bundle Linux nie stanowi 10%, ale być może Unity to zmieni. W końcu Brian Fargo zapowiedział, że Wasteland 2 (sequel pierwowzoru Fallouta z 1986 roku) będzie dostępny na Linuksa i właśnie dlatego jego studio wybiera Unity.
Publiczna prezentacja technologii odbędzie się na konferencji Unite 12, która wystartuje w Amsterdamie 22, a zakończy się 25 sierpnia tego roku, lecz można już składać zamówienia przedpremierowe na Unity 4. Zakup licencji przed 9 lipca premiowany będzie voucherem na 200 dolarów do wykorzystania w sklepie internetowym.