Unreal Engine 4.1 wprowadza wsparcie dla Linuksa i SteamOS-a
Od wydania wersji 4.0 jednego znajpopularniejszych silników gier, Unreal Engine, minęło raptemkilka tygodni, a Unreal już zapowiada nową wersję 4.1. Nowy szybkicykl wydawniczy, jaki producent zapowiedział podczas ostatniejkonferencji GDC ma już swojego pierwszego beneficjenta. To Linux,który w najnowszej wersji otrzyma pełne wsparcie. Czyżby znówprzyszedł czas na zapowiadanie Roku Linuksa na Biurku?
04.04.2014 | aktual.: 04.04.2014 17:19
Unreal otwarcie przyznaje:*kochamy Linuksa! *Ta miłośćsprawiła, że wersja 4.1 Unreal Engine uczyni tworzenie gier naGNU/Linuksa, a w szczególności SteamOS-a zadaniem bardzo łatwym –wystarczy jedno polecenie, a gra zostanie przekształcona do formatumożliwego do bezpośredniego uruchomienia na tym systemie.
Oprócz wsparcia dla Linuksa iSteamOS-a, wersja 4.1 silnika przynosi nowe szablony dla gier,przedstawiające ruch postaci w locie i toczeniu się, zaś edytorpozwala na organizowanie aktorów w foldery, ułatwia zarządzaniezasobami, dodaje okno historii operacji (undo) i wizualizacjęwartości dowolnych aspektów gry w postaci histogramu. Wprowadzonoteż eksperymentalny edytor translacji, dzięki któremu łatwiejbędzie tworzyć wielojęzyczne wersje gier.
Z wydaniem 4.1 wszyscy abonencibędą mogli też za darmo pobrać słynne demo Elemental, którezostało dopasowane do nowego silnika – i wykorzystywać jegozasoby w swoich projektach.
[yt=http://www.youtube.com/watch?v=dD9CPqSKjTU]
Ceny Unreala wyglądają nabardzo przystępne. Z silnika można korzystać już za 19 dolarówmiesięcznie oraz 5% od ewentualnych zysków. W zamian deweloperzyotrzymują pełną dokumentację, kod źródłowy i możliwośćbudowania gier na Windows, OS-a X, iOS-a, Androida – a teraz takżeLinuksa/SteamOS-a. W ten sposób Unreal zagwarantował sobie chybadominację na rynku gier indie, czyniąc jednocześnie zeSteamMachines urządzenia znacznie ciekawsze, niż jeszcze kilkamiesięcy temu się wydawało.