Uwaga na fałszywe wiadomości od Banku Millennium
Klienci Banku Millennium trafili na celownik internetowych oszustów, którzy starają się wyłudzić poufne dane pozwalające przejąć kontrolę nad kontem. W masowo rozsyłanych wiadomościach phisherzy informują o wielokrotnych, nieprawidłowych próbach logowania z nieznanego adresu IP, co rzekomo doprowadziło do zawieszenia konta. By je ponownie aktywować, oszuści proszą o przejście na spreparowaną domenę i podanie pięciu informacji: loginu (MilleKodu), hasła, a także numerów PESEL, paszportu oraz dowodu osobistego. Wyłudzacze nie ukryli fałszywej strony pod adresem zbliżonym do oryginalnego, ale ich witryna jest łudząco podobna do autentycznego serwisu dla przedsiębiorców.
02.01.2013 12:50
Najskuteczniejszą metodą obrony przed tego typu atakami jest po prostu ostrożność i zdanie się na zdrowy rozsądek. Banki nigdy nie proszą swoich klientów o podawanie poufnych informacji poprzez e-mail czy klikanie w podejrzanie wyglądające odnośniki. Warto też uważnie przeczytać całą wiadomość — w tym przypadku wyłudzacze prawdopodobnie przetłumaczyli tekst w translatorze, który ewidentnie poległ w starciu z meandrami naszego języka, przez co wiadomość aż roi się od różnego rodzaju błędów.