Vectone Mobile po kilku miesiącach ucieka z Polski bez pożegnania
Operator Vectone Mobile, który po dwóch latach przygotowań i problemów w końcu ruszył na polskim rynku, w niewyjaśnionych okolicznościach odłączył swoich klientów i zamknął stronę internetową. Wygląda na to, że polski rynek go przerósł.
06.10.2015 16:00
Od kilku dni abonenci Vectone Mobile mają poważne problemy z połączeniem się z siecią. Wielu z nich w ogóle nie jest w stanie się połączyć mimo sprawnych telefonów i kart SIM operatora. Jeśli ktoś ma więcej szczęścia, jest w stanie się zalogować do sieci, ale nie może dzwonić ani wysyłać SMS-ów. Można jednak odbierać połączenia przychodzące i wiadomości.
Z polskiego Internetu znikł ślad po Vectone Mobile. Profil VectoneMobilePolska na Facebooku został usunięty, strona została wyłączona (znikły wpisy DNS) i wszelki ślad po działalności operatora w Polsce zaginął. Wciąż działa adres e-mail biura obsługi klienta (support@vectonemobile.pl), ale na maile odpowiada automat, podaje odnośniki do niedziałającej strony i po angielsku zapewnia, że w ciągu 48 godzin ktoś się ze mną skontaktuje – nic takiego oczywiście nie ma miejsca. Numer telefoniczny BOK (+48739199699) został wyłączony.
Warto tu przypomnieć, że na początku lipca, w bardzo gorącym dla podróżujących okresie, sieć Vectone Mobile nie działała przez kilka dni i we wszystkich krajach, w których operator działa. Wiele osób nie miało zasięgu, a jeśli już telefon pokazał kilka „kresek”, nie byli w stanie wykonać żadnej operacji. Dzwoniący na numery Vectone słyszeli komunikat „połączenie zakończone”. Wysyłanie SMS-ów działało… poza tym, że nie docierały one do odbiorców, mimo że opłaty za nie były pobierane. Ta tygodniowa awaria mogła tylko pomóc Vectone Mobile w zwinięciu żagli w Polsce.
Operator nie miał dobrego startu, opóźniało się wysyłanie zamówionych starterów i przez to nie zyskał zaufania klientów, a kilka miesięcy później zafundował im tydzień bez telefonu. Nic dziwnego, że na polskim rynku nie ma czego szukać.