Wieści z Google I/O - Android, Flash, reklamy i Google TV

Drugi dzień konferencji dla deweloperów I/O organizowanej przez firmę Google stanął pod znakiem smartfonów. Ale nie tylko - przedstawiono również informacje o Flashu, reklamach i nowej usłudze Google TV.

Vic Gundotra rozpoczął spotkanie od zaprezentowania informacji na temat Androida. Obecnie jest on zainstalowany w 60 różnych typach smartfonów. W ciągu jednego dnia aktywowanych jest 100 tys. smartfonów przez klientów. Sklep Android Market posiada już 50 tys. aplikacji i jest drugim pod względem wielkości takim przedsięwzięciem - po App Store firmy Apple. Następnie Gundotra przeszedł do prezentacji aktualizacji Androida do wersji 2.2. Jest ona znacznie szybsza od swojego poprzednika, pojawiły się także nowe funkcje takie jak współpraca z Microsoft Exchange czy nowy interfejs programowania. Deweloperzy będą mogli teraz tworzyć kopie bezpieczeństwa nie tylko aplikacji, ale również prywatnych danych. Przyśpieszono też działanie JavaScript w przeglądarce - nawet do 3 razy. Kolejne zmiany zaprezentowane podczas konferencji to m.in. lepsza obsługa map, wydawanie komend głosem, tłumaczenie w Internecie. Oczywiście, jedną z najbardziej interesujących funkcji była obsługa Flasha w Androidzie. Podczas spotkania zaprezentowano Flash Playera 10.1 beta, a także AIR w wersji pre-release dla deweloperów. Wideo z najważniejszymi zmianami w oprogramowaniu można obejrzeć za pośrednictwem serwisu YouTube.

Zmiany w Androidzie 2.2 dotyczą również aplikacji - wprowadzono np. możliwość wyszukiwania zainstalowanych produktów. Programy będzie można również bezpiecznie przenosić na karty SD. Natomiast za pomocą komendy Update All użytkownik w prosty sposób dokona aktualizacji wszystkich zainstalowanych aplikacji. Zmiany pojawią się również w e-sklepie i dotyczyć będą ułatwionego dostępu z komputera do aplikacji. Dzięki zakupowi firmy Simplify Media pojawiła się nowa funkcja przesyłania muzyki z komputera do smartfona (np. z iTunes). W Androidzie pojawią się również reklamy - za sprawą AdMoba, który został nabyty przez firmę Google w zeszłym roku. Wprowadzone będą zarówno w aplikacjach jak i usługach takich jak mapy, poczta, trailery filmów itp. Google planuje również rozwój reklam tekstowych AdWords czy AdSense na stronach internetowych.

Kolejne plany firmy dotyczą... telewizji. Google TV będzie usługą łączącą ze sobą tradycyjną telewizję, Internet, a także urządzenia mobilne (smartfony z systemem Android). Więcej na temat tego rozwiązania pisaliśmy przed momentem.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)