WiiU dalej ciągnie Nintendo w dół, firma pójdzie w figurki NFC

WiiU w dalszym ciągu nie sprzedaje się jak należy, zaś zainteresowanie przenośną konsolką 3DS też spada, co przełożyło się po raz kolejny na wyniki finansowe firmy. Podpinany pod telewizor system rozszedł się w minionym roku fiskalnym Nintendo zaledwie w ilości 2,72 miliona egzemplarzy, podczas gdy w roku wcześniejszym, w ciągu raptem czterech miesięcy od premiery, konsol sprzedano niemal 3,45 miliona. Sprzedaż kieszonsolki, także w wydaniu 2DS, wyhamowała z 13,95 do 12,24 miliona. Do dotychczasowych planów ratowania sytuacji finansowej, firma dorzuca więc kolejny. Wypuści serię produktów wykorzystujących figurki komunikujące się za pośrednictwem NFC, stając do walki ze Skylandersami Activision oraz systemem Disney Infinity.

08.05.2014 12:36

Obraz

Wypuszczona na rynek w 2011 roku kontynuacja przygód sympatycznego smoka Spyro tak naprawdę odeszła od platformówki w stronę zbierania stworków, kupowanych osobno w formie plastikowych postaci. Przez ostatnie lata i na przestrzeni kolejnych odsłon gry Activision zarobiło na prostym pomyśle ponad 2 miliardy dolarów, sprzedając przeszło 175 milionów zabawek. Nic dziwnego, że tematem zainteresował się też Disney, obecnie pracujący nad wersją 2.0 swego systemu, dorzucającą do puli bohaterów Hulka, Kapitana Amerykę, Spider-Mana oraz innych herosów z kart komiksów firmy Marvel.

Technologia NFC wykorzystywana również przez WiiU ma więc zostać wreszcie przez Nintendo na poważnie zaprzęgnięta do pracy. Satoru Iwata już na okolice najbliższego E3 zapowiada prezentację owoców nowego podejścia firmy do biznesu, które to ma w niedalekiej przyszłości stać się jednym z głównych źródeł dochodu. Pierwsze gry obsługujące nadchodzące figurki powinny pojawić się na rynku do końca tego roku, co nie dziwi, bo Gwiazdka to niezwykle gorący dla handlowców okres. Nintendo Figurine Platform, jak dumnie ochrzczono rozwiązanie, działać będzie w porozumieniu z padletem, czyli padem z ekranem dotykowym. Zabawki ponoć mają być kompatybilne z różnymi tytułami, nawet umożliwiając przenoszenie informacji pomiędzy nimi.

Na początku przyszłego roku specjalnej przystawki NFC powinien dorobić się również o wiele bardziej popularny od WiiU 3DS/2DS. Nintendo cieszy się, że obok gier na półkach sklepowych pojawią się także w szerszym zakresie bezpośrednio postacie z produktów firmy. Jeśli nawet kogoś nie zainteresuje NFP, są spore szanse, iż towarzyszące mu na zakupach dziecko nie pozwoli mu wyjść ze sklepu bez nabycia zabawki samej w sobie...

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Zobacz także
Komentarze (5)