10 pytań do... GOCLEVER - odpowiedzi
23.02.2014 | aktual.: 25.02.2014 10:29
Pamiętacie pytania do GOCLEVER ?
Jeśli nie, wszystkie są tutaj.
A teraz odpowiedzi na pytania, które wybrała pani
Ewelina Pączkowska - MARKETING MANAGER GOCLEVER
1. Ponieważ implementujecie Państwo do swoich wyrobów system Android, czytelnicy pytają jak przewidujecie Państwo udostępnianie aktualizacji dla tego systemu ? Pytanie jest podyktowane polityką innych producentów, którzy pomimo możliwości technicznych urządzeń, maja spore problemy z ich aktualizacją i udostępnianiem na nie nowych wersji Androida.
Nasi inżynierowie nie ustają w pracach nad możliwością aktualizacji systemu operacyjnego dla urządzeń mobilnych GOCLEVER. Priorytetem jest dla nas udoskonalanie tabletów i smartfonów, i poprawianie ich funkcjonalności, dlatego w miarę możliwości technicznych wprowadzamy aktualizacje softwarowe, jednak trzeba pamiętać, że jest w części uwarunkowane możliwościami technicznymi sprzętu oraz współpracą z dostawcami podzespołów np. producentami procesorów.2. Czy w przypadku Państwa firmy jest rozważana możliwość aktualizacji urządzeń spełniających wymagania sprzętowe do nowszych wersji tego systemu ?
W celu poprawy jakości funkcjonowania urządzeń i poprawy ich wydajności stale wprowadzamy udoskonalenia oprogramowania naszych urządzeń. Wsłuchując się w opinie użytkowników realizujemy projekty aktualizacyjne biorąc pod uwagę przede wszystkim możliwości techniczne urządzeń. Aby usprawnić proces aktualizacji OS w ubiegłym roku wprowadziliśmy na naszych urządzeniach system OTA, dzięki któremu każdy użytkownik szybko i sprawnie dokona sprawdzenia dostępności najnowszego oprogramowania w trybie online wyrażając lub nie chęć dokonania update’u.
3. Czy rozważaliście Państwo możliwość stworzenia własnego systemu operacyjnego do produkowanych przez firmę Goclever urządzeń mobilnych (laptopów, telefonów czy tabletów) ?
Nasi klienci najbardziej doceniają w naszych urządzeniach obecność czystego systemu operacyjnego bez nakładek, głównie ze względu na możliwość personalizacji sprzętu i instalacji (oraz bezproblemowej deinstalacji) wszelkich aplikacji Google. Aby sprostać wymaganiom użytkowników preinstalujemy również lokalne aplikacje dostosowane do danego rynku. W Polsce jest to na przykład aplikacja nawigacyjna z pełną mapą Polski czy czytnik ebooków LEGIMI z 14‑dniowym darmowym dostępem do biblioteki. Wychodząc naprzeciw naszym obecnym i potencjalnym klientom jeszcze w tym półroczu do naszej oferty dołączy tablet z najbardziej popularnym i docenianym oprogramowaniem MS Windows.
4. Czy planujecie Państwo współpracę z Microsoftem w celu wypuszczenia na rynek urządzeń z Windowsem 8 bądź Windowsem Phone 8?
Polski klient jako wyjątkowo wymagający i oczekujący od sprzętu najwyższej funkcjonalności oczekuje od producentów szerokiego asortymentu. Dlatego w ofercie GOCLEVER, jeszcze w tym półroczu, pojawi się nowoczesny multimedialny 10‑calowy tablet z systemem Windows 8.1 pracujący na wydajnym procesorze Intel oraz dołączaną klawiaturą w zestawie jako opcja. Będzie to sprzęt nie tylko dla biznesu, ale przede wszystkim dla szerokiego grona odbiorców. Uważamy, że znajdzie duże zainteresowanie i z powodzeniem będzie mógł zastąpić tak powszechnie stosowane obecnie laptopy.
5. Czy w wypadku telefonów, zamierzacie państwo rozpoczęcie produkcji „flagowych” urządzeń pod własną marką, które mogłyby konkurować z „topowymi” modelami tych urządzeń jak choćby Galaxy S4 Samsunga ?
Obecnie w naszej ofercie jest kilka modeli smartfonów, w tym cieszący się ogromnym zainteresowaniem model QUANTUM4. W ubiegłym roku wprowadziliśmy na rynek również dwa modele w kategorii premium, czyli INSIGNIA 5 oraz INSIGNIA 5X. Rok 2014 przyniesie nam dodatkowo kilka modeli o różnych przekątnych, tak, aby każdy klient mógł wybrać model zgodnie ze swoimi oczekiwaniami i potrzebami. Planujemy rozwijać również kategorię phabletów, czyli smartfonów o przekątnych powyżej 5.5”. Do naszej oferty dołączą zatem smartfony o przekątnych od 3.5” wzwyż. Dbając przede wszystkim o jakość dostarczanych urządzeń, ale również o atrakcyjny wygląd i nowoczesny design kategorię smartfonów uzupełni szereg dedykowanych kolorowych akcesoriów ochronnych. Jesteśmy przekonani, że nasze submarki QUANTUM i INSIGNIA mogą skutecznie konkurować z produktami a‑brandów, nie tylko ceną, ale przede wszystkim dostępnością i funkcjonalnością.
6. Jakie urządzenia Goclever cieszą się największą popularnością wśród kupujących urządzenia Goclever
Dominującą rolę odgrywają urządzenia mobilne typu tablet. Klienci coraz częściej szukają zaawansowanych technologicznie rozwiązań, biorąc pod uwagę jednocześnie cenę i funkcjonalność. Obserwujemy wzrost zainteresowania tabletami z wygodną przekątną 7.85” – w naszej ofercie jest kilka takich modeli np. INSIGNIA 785 PRO czy ARIES 785. Mając na uwadze wzrost mobilności społeczeństwa zauważa się rosnący trend popularności uniwersalnych rozwiązań, takich jak tablety hybrydowe z dedykowaną klawiaturą. Wymagający klient oczekujący wysokiej wydajności w naszej ofercie znajdzie również tablet na procesorze INTEL z Androidem, a już wkrótce model z systemem WINDOWS 8.1. Drugą kategorią, która rozwija się bardzo dynamicznie na naszym rynku są smartfony. Tutaj mamy do zaoferowania modele o różnej wielkości i parametrach technicznych, wśród których prym wiodą 5‑calówki z lepszej jakości wyświetlaczem i zaawansowaną specyfikacją. Ogromną popularnością cieszy się model INSIGNIA 5X sprzedawana w zestawie z adapterem GOCLEVER AERODISPLAY, który umożliwia bezprzewodowe przesyłanie obrazu na TV.
7. Czy planujecie Państwo podjęcie współpracy z polskimi operatorami sieci komórkowych w celu rozpoczęcia sprzedaży swoich telefonów wraz z umowami abonamentowymi ?
Mamy świadomość, że operatorzy mają obecnie największy zasięg na rynku, a naszym celem jest wzrost dostępności urządzeń GOCLEVER i trafienie „pod strzechy”. Wśród naszych partnerów znajduje się sieć ORANGE, gdzie w specjalnej noworocznej ofercie znalazł się nasz wideorejestrator GOCLEVER DVR SILVER. W ubiegłym roku do oferty NETII dołączył nasz 7‑calowy tablet. Rozmowy z operatorami trwają i nie wykluczone, że jeszcze w tym roku nasze urządzenia mobilne będą dostępne w salonach w ofertach abonamentowym.
8. Czy planujecie Państwo w najbliższym czasie kolejną akcję promocyjną na swój sprzęt w sieci Jeronimo Martens, ostatnia Państwa akcja sprzedaży tabletów odniosła wielki sukces.
Stale rozwijamy naszą sieć dystrybucji. Obecnie nasze produkty są szeroko dostępne nie tylko w dyskontach, ale również online, sklepach specjalistycznych, elektro-marketach, hipermarketach wielobranżowych i oczywiście naszym autoryzowanym sklepie internetowym. Docieramy nie tylko do największych miast, ale do najdalszych zakątków Polski, gdzie każdy zainteresowany zakupem może zobaczyć, dotknąć urządzenie i sprawdzić na własne oczy jak działa. Szeroko promowane są również przedsprzedaże, kiedy nasz produkt można zakupić po naprawdę atrakcyjnej cenie i nierzadko z użytecznym i funkcjonalnym gratisem (np. INSIGNIA 5X + AERODISPLAY, czy QUANTUM4 + skórka SKINZONE).
9. Czy planujecie państwo produkcję i sprzedaż modelu tabletu o „podwyższonej odporności na użytkownika” o niewygórowanej cenie z przeznaczeniem dla młodszych odbiorców ?
W naszej ofercie są tablety dziecięce PLAYTAB oraz GENIUS ze specjalnym kontentem dziecięcym, ochroną rodzicielską i aplikacjami edukacyjnymi. Urządzenia te mają podwyższoną odporność, bezpieczną obudowę i specjalnie ukryte porty. Do tych tabletów oferujemy dedykowane równie kolorowe miękkie etui. Ponadto nasza oferta obejmuje akcesoria do wszystkich urządzeń, które wymagają specjalnych zabezpieczeń. Są to między innymi kolorowe gumki na tylny panel, dodatkowe panele tylne w modnej gamie kolorystycznej, etui z klapką na ‘smartfonowy’ wyświetlacz. Dla tabletów przewidzieliśmy również etui z klawiaturą, która może posłużyć jako stojak.
10. Jakie macie Państwo plany, aby poprawić możliwość komunikacji Państwa klientów z serwisem urządzeń ?
Permanentnie usprawniamy naszą komunikację na drodze KLIENT-WSPARCIE TECHNICZNE wykorzystując do tego wszelkiego rodzaju narzędzia takie jak poczta elektroniczna oraz Infolinia. Udało się skutecznie skrócić czas oczekiwania klienta na odpowiedź, dzięki wprowadzeniu w ubiegłym roku automatycznego systemu składania reklamacji gwarancyjnych w trybie online oraz zgłoszeń o naprawę pozagwarancyjną i części zamienne. System informatyczny jest stale usprawniany i już wkrótce wprowadzimy możliwość samodzielnego sprawdzenia statusu zgłoszenia, dzięki czemu poprawiamy komunikację, a wymiana informacji staje się szybka i sprawna. Uzupełniającą rolę komunikacyjną pełni od sierpnia ubiegłego roku nasz profil na Facebook’u, gdzie prowadzimy żywe rozmowy z naszymi fanami, obecnymi i potencjalnymi klientami. Już wkrótce nasz profil wzbogaci się o dedykowany formularz kontaktowy, dzięki któremu kontakt będzie jeszcze efektywniejszy.