10 pytań do... kodyrabatowe.pl - odpowiedzi i najlepsze pytania
Jak zapewne pamiętacie, mogliście zadawać pytania firmie
kodyrabatowe.pl
a właściwie Piotrowi Urbanikowi - PR Menadżerowi tej firmy.Był czas pytań - przyszedł czas odpowiedzi, oto one:
@Zbigniew2003
Po opisie widzę, że kreujecie siebie jako team na trafionych z marszu zwycięzców na swoim poletku działania, ale jak wiadomo w każdym biznesie są sukcesy i porażki. Czy zaliczyliście jakiś wyjątkowo bolesny przypadek potknięcia na waszej drodze do sukcesu?
Z racji tego, że startowaliśmy z zerowego pułapu, faktycznie można powiedzieć, że cały czas jesteśmy w trendzie rosnącym i tąpnięć nie odnotowaliśmy. Nie znaczy to jednak, że w tym czasie nie mieliśmy żadnych mniejszych czy większych wpadek.
Dla przykładu, przy pierwszej edycji naszej akcji “Książka za złotówkę ” nie doszacowaliśmy ruchu jaki może się pojawić na stronie i gdy wybiła “godzina zero” padliśmy na długie godziny. Od tego czasu przy podobnych akcjach mamy zwyczaj obstawiania jaki ruch wejdzie na stronę, a dodatkowo premiowanym pytaniem jest czy padniemy, czy nie?
@okokok
Jak wygląda to od strony technicznej? Gdzie się hostujecie? (tam wiem że mogę sam poskanować, podigować, powhoisować itp.) Z jakiego oprogramowania korzystacie?
Zarówno polską jak i zagraniczne wersje hostujemy w Hetznerze. Odnośnie oprogramowania opieramy się na rozwiązaniach, które funkcjonują w chmurze i ułatwiają pracę zespołową na dokumentach. Dzięki temu osoby pracujące przy zagranicznych wersjach naszego portalu mogą korzystać z wiedzy i doświadczeń osób pracujących przy polskiej wersji.
Odnośnie sprzętu funkcjonuje mechanizm znany pewnie niektórym z Was. Deweloperzy są zwolennikami Linuxa, a reszta raczej zostaje przy Windowsie :)
@gowain
1. Z tego co widzę to nie macie aplikacji na żadna platformę mobilną - kiedy można się spodziewać takowej? Bo to chyba podstawa w dzisiejszych czasach :)
Wkrótce :)
2. Czy sklepy chętnie dołączają się do Waszej akcji? Czy Wy się z nimi kontaktujecie, czy to może już teraz one się do Was zgłaszają?
Teraz mamy coraz więcej sytuacji, w których to sklep zwraca się do nas w sprawie współpracy. Nie da się jednak ukryć, że to do nas głównie należy pozyskiwanie partnerów.
3. Czy jeśli, hipotetycznie, zaprosiłby Was Facebook na rozmowę i powiedział - macie miliard dolarów, od teraz firma będzie nasza - to zgadzacie się bez mrugnięcia okiem? :)
Mniej niż za WhatsApp? Phi...
@zomo_prl
Dlaczego wtyczka jest tylko dla Firefox'a i Chrome? Na rynku jest też choćby Opera (w wersjach 12‑klasyczna jak i nowa na bazie chrome). Można się spodziewać wkrótce wtyczek dla Opery klasycznej i nowej?
Sam bardzo kibicuję Operze i przez długi czas korzystałem z niej równolegle z Firefoxem. Ale przy wdrażaniu nowych rzeczy zawsze stoimy przed pytaniem, ilu osobom to pomoże i czy w tym czasie nie możemy zrobić czegoś, z czego skorzysta więcej osób.
@Jaro070
Czy wasz serwis jest tylko agregatorem zniżek czy organizujecie także specjalne zniżki tylko dla Waszych subskrybentów?
Akurat negocjowanie ze sklepami internetowymi rabatów, które będą dostępne tylko u nas należy do naszych najważniejszych działań. Wyróżnienie się ofertą jest podstawą w tym biznesie, dlatego mamy w zespole osoby, które zajmują się tylko tym.
Inna sprawa, że ze zniżek, które są tylko u nas, może skorzystać każdy, kto odwiedzi naszą stronę. Nie dzielimy naszych użytkowników na bardziej i mniej “wtajemniczonych”, a żeby skorzystać z naszych rabatów nie trzeba się nigdzie rejestrować, zapisywać itd.
@Axles
Zastanawia mnie z czego taki startup jak Wasz (choć nie wiem czy nadal można używać tej nazwy) ma dochody, przypuszczam tylko, że z reklam bo z czego by innego skoro z tego co sprawdzałem kody rabatowe na Waszej stronie są za darmo.
Większość naszych przychodów pochodzi z modelu CPS (cost per sale). Dzięki temu nasi biznesowi partnerzy płacą nam tylko za udane transakcje, więc wszystkie trzy strony są zadowolone. Sprzedawca sprzedaje towar, kupujący dostaje rabat, a my prowizję.
@4lpha
Czy każdy dodawany kod jest weryfikowany? Znalazłem kilka niedziałających.
Weryfikujemy nasze kody, ale w tym konkretnym przypadku trudno mi stwierdzić co jest powodem, że kod nie działa. Dużo podobnych zgłoszeń dotyczy kodów archiwalnych, które już nie są dostępne.
Poza tym obsługując kilkanaście tysięcy sklepów zdarza się, że jakiś partner rezygnuje z używania kodu, bez poinformowania nas o tym. Byłbym wdzięczny za dokładniejsze info, najlepiej na maila: piotr.urbanik@kodyrabatowe.pl.
@duffee
Ciekawi mnie jaki był wkład własny- co kupiliście za swoje pieniądze, na co braliście dofinansowanie - np. z Unii. Czy też dostaliście pieniądze, na otwarcie 1‑szej własnej działalności gospodarczej?
Na początek oczywiście trzeba było zainwestować, ale były to pieniądze założycieli. Nie mieliśmy dofinansowania unijnego na nasze projekty.
Czy dla was to jest praca na pełny etat? Pracujecie od 8‑15? Jak wygląda wasz zwykły dzień pracy? Jaki macie sprzęt i jaki system na nim zainstalowany oraz właśnie dlaczego ten wybór softu.
Odnośnie sprzętu odpowiedziałem powyżej na pytanie @okokok
Tak, zdecydowana większość z nas pracuje w pełnym wymiarze godzin, choć oczywiście te godziny nie muszą być sztywne. Uwzględniamy fakt, że ludzie mają różne zegary biologiczne i niektórzy o 8 rano ledwo otwierają oczy. Do tego dochodzi fakt, że ekipy pracujące nad zagranicznymi portalami muszą brać pod uwagę różnicę czasową itd. Odnośnie rytmu dnia: pracujemy na bardzo różnych stanowiskach, więc trudno jest znaleźć typowy rytm dnia dla wszystkich. No może elektryzującym zespół pytaniem jest “Co jemy?” w okolicach pory obiadowej, kiedy to ruszają burzliwe dyskusje nad miejscem, z którego zamówimy obiad.
Ile osób liczy ekipa?
Obecnie jest nas ponad 40.
Dziękuję Piotrowi za te odpowiedzi, jak widać firma kodyrabatowe.pl jest otwarta i nie chowa niczego pod dywan :)
A teraz to, co tygryski lubią najbardziej, autorzy najciekawszych pytań:
@duffee
@gowain
@Zbigniew2003
powyższych blogerów proszę o kontakt przez PW, w celu ustalenia szczegółów :)
Dziękuję za udział Piotrowi i wszystkim pytającym i zapraszam (mam nadzieję) na kolejną część serii.