Yahoo! i Microsoft, niekończąca się historia bliska końca?
Strona AllThingsDigital powiązana z The Wall Street Journal informuje,że grupa prezesów Microsoftu spotkała się w Dolinie Krzemowej zprzedstawicielami Yahoo w celu wypracowania finalnego porozumieniai współpracy między firmami. Według informacji uzyskanych przez AllThingsDigital obie strony pomiesiącach batalii (czasem nie przebierając w środkach) tymrazem są pełne dobrej woli i zdeterminowane zawrzeć umowę. Opcjakupna Yahoo przez Microsoft została zarzucona a zamiast tego ma byćnawiązana daleko posunięta współpraca przynosząca profity firmom iwzmacniająca ich pozycję w walce z Google. Istnieje przynajmniej kilka wersji najnowszej umowy, ale każdawedług AllThingsDigital mówi o zapłaceniu przez Microsoft kilkumiliardów dolarów za przejęcie systemu reklamowego Yahoo izwiązanego z tym biznesu. Jednocześnie Yahoo ma mieć zagwarantowanączęść uzyskiwanego w ten sposób zysku. Jeśli wszystko pójdziedobrze, nowe porozumienie zostanie ogłoszone już w najbliższymtygodniu. Ostatnie ruchy Google i Microsoftu wskazują, że chyba zaczynadochodzić do co raz ostrzejszej rywalizacji między gigantami. Jakdużą część rynku reklam w Internecie uda się odebraćniekwestionowanemu ciągle liderowi jakim jest Google zobaczymy możejuż wkrótce.
17.07.2009 13:00