Google zabiega o firmowych użytkowników Google Apps
Google ma zamiar walczyć o klientów korzystających z systemówpocztowych Microsoft Exchange oraz Lotus Notes. Korporacjaprzygotowała kampanię informacyjną dla firm korzystających z tychrozwiązań, by pokazać im zalety migracji ku pakietowi GoogleApps. Kampania GoGoogle kładzie nacisk na możliwości pakietu, w którego składwchodzą usługi takie jak Gmail, Calendar, Docs i Talk. Zwróconouwagę na zalety Google Apps takie jak niskie koszta utrzymania ibrak konieczności dbania o infrastrukturę oraz serwery. PonadtoGoogle przytacza wypowiedzi przedstawicieli wielu firm, którzy sązadowoleni z przejścia na aplikacje Google oraz udostępnia prostykalkulator kosztów, który pozwala porównać wydatki ponoszone naMicrosoft Exchange 2007 i Google Apps Premier Edition. Co więcej,firma udostępniła specjalny kanał You Tube poświęcony pakietowi. Jest także część humorystyczna - Google na potrzeby kampaniistworzyło trzyplakaty, które pracownicy mogą stawiać na biurkach. Zawierająone hasła w stylu "Please, please, please. Can we go Google?" czy"My email inbox is full. I want to go Google". Poza tym Googlezachęca: "Chcesz by Twoja firma była w Google? Skontaktuj się zeswoim administratorem, udostępnij tę stronę współpracownikom,światu i całej reszcie a następnie wszyscy idźcie do Google." By ułatwić firmom migrację, Google już jakiś czasu temuprzygotowało dwa narzędzia - GoogleApps Migration for Lotus Notes oraz Google Apps Sync for Microsoft Outlook. Mają one sprawić, żeprzejście z własnych systemów pocztowych na Google Apps będzieprzebiegało w sposób prosty i nie stwarzający większychproblemów. Niemal pewne jest, że nowa kampania wymierzona jest głównie wMicrosoft i może stanowić odpowiedź Google na ofensywę na rynkuwyszukiwarek, którą Microsoft rozpoczął tworząc Bing i nawiązując współpracę z Yahoo. Być może Google obawia się także zbliżającego się wielkimi krokami debiutu Office WebApplications?