CA eTrust usuwa komponent Windows
Wygląda na to, że oprogramowanie antywirusowe eTrust firmyComputer Associates, niegdyś oferowane na rok za darmo w promocjiorganizowanej wraz z Microsoft, teraz ma problemy ze współpracą zsystemem Windows Server 2003. Program po zainstalowaniu wykrywabowiem trojana Win32/Lassrv.B w pliku lsass.exe, po czym usuwa go.Plik ten to jednak nie złośliwe oprogramowanie, a wręcz przeciwnie- jeden z najważniejszych komponentów systemu odpowiedzialny zazabezpieczenia Windows. Nietrudno się domyślić, że ingerencjaantywirusa CA kończy się wieloma błędami, a w konsekwencji - nawetniemożnością uruchomienia serwera. CA szybko odpowiedziało na ten błąd publikując instrukcje umożliwiające pozbyciesię problemu. Ze stron CA można także pobrać stosownąaktualizację. Lassrv.B został odkryty 24 sierpnia, lecz poziom zagrożeniaoznaczono jako niski. Problem z oprogramowaniem eTrust i WindowsServer 2003 wystąpił zaś dopiero 1 września po wydaniu jednej zkolejnych aktualizacji definicji, m.in. z sygnaturami wspomnianegotrojana.
05.09.2006 16:46