Microsoft kupi aQuantive

Microsoft zapowiedział przejęcie firmy reklamowej aQuantive zasumę 6 miliardów dolarów. Do aQuantive należy agencja reklamy online Avenue A RazorFish,zestaw zaawansowanych narzędzi Atlas dla reklamodawców i wydawcóworaz sieć DrivePM łącząca kampanie reklamodawców z zasobami danegowydawcy. Kupując tę firmę Microsoft uzupełni swoją sieć reklamowąobejmującą MSN, Xbox Live, Windows Live i Office Live i będzie mógłdostarczać kompleksowe rozwiązania w zakresie reklamy online.Posunięcie Microsoftu wpisuje się w ciąg niedawnych podobnychprzejęć. W kwietniu Google zapowiedziało kupno DoubleClick za 3,1 miliardadolarów. Ponadto WPP Group kupuje 24/7 Real Media za 649 milionówdolarów a Yahoo! kupiło Right Media za 680 milionów dolarów.Transakcja Microsoftu jest tu największa i obejmuje nie tylkoplatformę (jaką był np. DoubleClick) ale też zestaw usług inarzędzi. Zakończenie przejęcia planowane jest na pierwszą połowęamerykańskiego roku podatkowego 2008, który rozpoczyna się wpaździerniku 2007 i raczej nie będzie mieć dużego wpływu nadotychczasowe plany finansowe korporacji.

Grzegorz Niemirowski

20.05.2007 04:38

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (20)