Czy Komisja Europejska zezwoli na zakup DoubleClick?
Komisja Europejska ma czas do 13 listopada na ogłoszenie swojejdecyzji w sprawie przejęciaDoubleClick, jednego z liderów branży reklamowej, przez Google. Jaknietrudno się domyślić, na to przejęcie skarżyła się konkurencja -zwłaszcza Yahoo i Microsoft. Poza tym operacja i tak wymagaakceptacji władz unijnych, bo prawo nakazuje występowanie o takiezezwolenie dokonującym przejęć firmom, które osiągają więcej niż250 milionów euro przychodów ze sprzedaży na całym świecie. Komisja może zdecydować o zaakceptowaniu przejęcia bez dodatkowychwarunków, odrzuceniu transakcji lub poddania jej bardziejwnikliwemu dochodzeniu. Jeśli wybierze ten ostatni wariant, całasprawa może się opóźnić do wiosny. Tymczasem zarówno zakupaQuantive przez Microsoft, jak i Right Media przez Yahoo zostałyjuż zaakceptowane przez władze. Gdyby okazało się, że Google nieuda się uzyskać zgody Komisji, mogłoby to znacznie osłabić pozycjęfirmy z Mountain View.
23.10.2007 13:18