Blog (33)
Komentarze (28)
Recenzje (0)
@qdominikGoogle plus Google

Google plus Google

Dzięki użytkownikowi forum Dobrych Programów Łukasz14 otrzymałem zaproszenie do nowej usługi od Googla - Plus. Jest to serwis społecznościowy mający być konkurencja dla Facebooka Wszechwładnego. Google+ w chwili obecnej ma status "testowy", choć liczba użytkowników zbliża się do 20 milionów. Niezła grupa testerów.

Tym co przyciągnęło mnie do nowego serwisu, nie była tylko nieprzebrana chęć zapoznania się z nowinką zanim zrobią to inni, ale także zapowiadana unifikacja narzędzi Googla. Używam w tej chwili poczty, kalendarza, czytnika, picasy, map i sporadycznie innych serwisów giganta wyszukiwarkowego. Aż do tej pory nie było jednego spójnego interfejsu łączącego te usługi. Strona startowa iGoogle spełniała po części tę rolę, ale jej funkcjonalność pozostawiała wiele do życzenia. Szczególna irytację wzbudzał u mnie sposób przełączania między wymienionymi serwisami. Funkcjonował co prawda pasek skrótów do gmaila, kalendarza itd. Ale żeby dostać się do czytnika albo bloggera trzeba było się naklikać, lub mieć własne skróty w przeglądarce. Tworząc Google+ wyszukiwarkowy wujek postarał się nieco ujednolicić swoje menu i wprowadził pasek nawigacyjny do swych usług zintegrowany z Plusem. Jest lepiej, ale nadal doklikać sie do Bloggera nie można, konsekwencji klikania także brak (klikasz gmail – otwiera się w tym samym oknie przeglądarki, klikasz sieć – Zdjęcia – nowe okno, nigdy nie wiadomo gdzie co się otworzy). Do tego ten czarny kolor paska nawigacji – nie komponuje się ani z serwisami Google ani ze znanymi w przyrodzie przeglądarkami. Ja rozumiem, że w niektórych krajach czerń to kolor szczęścia i nadziei, ale w Polsce to się raczej kojarzy z tragediami narodowymi.

389667

Samo korzystanie z Google+ jest przyjemne, serwis jest przejrzysty i przyjazny użytkownikowi. Oby tak zostało gdy będzie przybywać funkcji. W chwili obecnej działają: Zdjęcia (Picasa), Kręgi ,tzw. Sparki i oczywiście Profil. Pierwszego i ostatniego tłumaczyć nie trzeba ale pozostałe dwa zasługują na uwagę. Kręgi to miejsce gdzie dodajemy i możemy obserwować znajomych, znajomych znajomych, znajomych znajomych znajomych i innych. Jednak w przeciwieństwie do Facebooka mamy kontrolę nad tym kto wyświetla nam posty na tablicy. Są więc osobne grupy dla rodziny, znajomych, dalszych znajomych oraz ludzi których tylko obserwujemy. Dzięki takiemu rozwiązaniu mogę udostępnić film z imprezy tylko znajomym, a film z córką rodzinie. Proste i skuteczne. Z kolei Sparks to potęga wyszukiwarki Google dostosowana do indywidualnych zainteresowań. Podaj temat a wujek G zaproponuje ci aktualne filmy, newsy, artykuły na ten temat. O dziwo działa to całkiem przyzwoicie, nie tylko gdy wybierze się tematy sugerowane przez Google – zaproponowane mi ogrodnictwo, nie wzbudziło mojego aplauzu, ale już komiks tak. Czy to Gogle zna mnie tak dobrze?, czy to przypadek?, czy wszyscy dostali takie same propozycje? W każdym razie, fajnie byłoby móc na stałe zdefiniować tematy Sparków.

Póki co na Google+ panuje spokojna atmosfera, większość rozmów dotyczy technologii i samego serwisu. Z czasem, gdy przybywać będzie użytkowników tematyka stanie się bardziej swobodna i dowiemy się wreszcie „jak usunąć śledzika”. Motorem napędowym zapewne będą zdjęcia, tym bardziej, że wujek G powiększył użytkownikom galerii internetowej Picasa dodatkowy gigabajt na fotografie, co stanowi dwukrotne powiększenie w stosunku do powierzchni dostępnej w analogicznym okresie sprzed G+.

Google nie zaniedbuje użytkowników komórek. Pod adresem m.google.com/plus dostępna jest mobilna wersja serwisu, a dla użytkowników Androida, przeznaczona jest natywna aplikacja. Programik ten posiada przydatną opcję automatycznej synchronizacji zdjęć i filmów z telefonu z albumem w Picasie. Opcje wysyłania tylko przez WiFi i przy ładowaniu baterii są właśnie tym co jest potrzebne, by oszczędzając nerwy nie podłączać telefonu kablem do komputera by przesyłać dane. Możliwość udostępniania swoim kręgom z Google+ to już wtedy przyjemność.

389671

Google+ dopiero się rozwija, ale pokazał już swój potencjał. 20 milionów użytkowników w krótkim okresie od uruchomienie mówi samo za siebie. Póki co moja ocena brzmi Lubię to!

PS. Jeśli ktoś pragnie/pożąda/chce/potrzebuje do życia* zaproszenie do Google+ to służę – proszę napisać podanie (zdjęcie niewymagana) w komentarzu.

-- * niepotrzebne skreślić flamastrem na monitorze torze

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (86)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.