#AppCreting: Goal Organizer.
24.09.2016 01:12
Czym jest #AppCreting?
#AppCreting ma być w założeniu: serią wpisów, poświęconych omówieniu moich autorskich aplikacji. Przeglądając Internet, bardzo często zdarzało mi się, trafiać na stronę programisty, na której to właściciel zamieszczał podobne do tej, prezentacje swoich aplikacji. W wyniku inspiracji/zerznięcia pomysłu, powstał #AppCreting.Omówienie.
Goal Organizer jest aplikacją przeznaczoną dla entuzjastów rozwoju osobistego. W bardzo łatwy sposób pozwala zapisać swoje cele do cyfrowej bazy danych. Kreator wyznaczania celów został oparty o metodykę autorstwa Briana Tracy. Po zapisaniu swojego „mamojachceto”, aplikacja pozwala na bardzo proste zarządzanie celem poprzez zmianę jego stanów oraz dostarcza funkcjonalność generowania prymitywnych raportów w formacie .pdf. Na koniec warto wspomnieć o tym że zaimplementowany został prosty mechanizm kont użytkowników który daje możliwość korzystania z jednej bazy danych, więcej niż jednemu Kowalskiemu.
Technologia.
Aplikacja jest napisana w języku C++ i zastosowaniem bibliotek Qt. Początkowo apka była pisana w Microsoftowym C#/WPF, aczkolwiek jako że tworzenie programów hybrydowych (Windows-Linuks) jest o wiele bardziej satysfakcjonujące, postanowiłem ją przepisać do multiplatformowych narzędzi. Dość często zdarza mi się być sezonowym użytkownikiem Linuksa. Był to dodatkowy argument aby aplikację przepisać do C++/Qt5. Dodając ciut więcej do koszyka z napisem „szczegóły techniczne”: GO korzysta z Sqlite do przechowywania danych lokalnie. Dodatkowo napisany został moduł do generowania pliku bazy danych ze ściśle sprecyzowanymi tabelami – warte podejrzenia, bardzo wygodne rozwiązanie moim zdaniem. Patent ten może być łatwo zaimplementowane w aplikacjach mobilnych. Aplikacja przed publikacją pomyślnie przeszła test uruchomienia na wiekowym komputerze z Windows XP. Aplikacja spełniła moje oczekiwania techniczne względem zużycia pamięci operacyjnej. Podczas bardziej intensywnych testów, jej rozmiar w RAM’ie nie przekraczał 30 mb. Moim zdaniem to sukces, w czasach gry programiści szastają RAM’em jak politycy publicznymi pieniędzmi na wakacjach w Dubaju.
Kod źródłowy.
Zbudowaną aplikacje można pobrać stąd. W razie błędów aplikacji, sugestii czy też (najfajniejsza opcja) znalezienia wycieku pamięci zapraszam do kontaktu. (Patrz plik readme) Kod aplikacji jest dostępny na moim GitHub ’e po licencją zlib. Także śmiało zachęcam do przeglądania, forkowania, korzystania z kodu itp. Niech daemon-bsd nad nami czuwa i niech pilnuje by nikt nie kazał nam otwierać sforkowanego kodu. ;)