Raport Opery o mobilnej reklamie :)
20.07.2012 | aktual.: 21.07.2012 17:43
Opera opublikowała swój pierwszy raport który dotyczy mobilnej reklamy. Z raportu wynika, że najdroższe są wyświetlenia na urządzeniach z iOS, za które trzeba zapłacić średnio 2,85 dolara za 1000 odsłon (eCPM). Takie samo dotarcie na telefonach z Androidem jest tańsze o 75 centów, a w przypadku 1000 odsłon na urządzeniach w Windows Phone ( obojętnie jaka wersja ) kosztuje zaledwie 20 centów. Jak to możliwe? :)
Zaawansowane, interaktywne reklamy bardziej przyciągają i wciągają mobilnych użytkowników niż te prostsze, które są Mniej rozbudowane co skutkując większą ilością kliknięć. Szczególnie na stronach z kategorii Biznes i finanse, które prowadzą pod względem eCPM.
73% kliknięć pochodzi z USA i Kanady, tam też eCPM jest najwyższy (1,98 dolara). Natomiast w pięciu największych krajach Unii Europejskiej takich jak: (Wielka Brytania, Niemcy, Hiszpania, Włochy i Francja) wskaźnik ten kształtuje się na poziomie 1,94 dolara, przy średniej światowej wynoszącej 1,90 dolara.
Pełen raport dostępny jest w pliku PDF, przerobiłem go na jpg więc powinien być widoczny po blogiem
źródła: Opera, Internet: www.google.pl