Nokia Grand Strategy.
10.02.2011 | aktual.: 11.02.2011 07:37
[image=img1]
1) Modernizować Symbiana. Jego czas jeszcze nie nadszedł. 2) Tworzyć we współpracy z Intelem system następnej generacji, MeeGo. 3) Udostępnić łatwą, bezbolesną, i bezpłatną drogę migracji aplikacji z Symbiana do MeeGo. 4) Udostępnić platformę dystrybucji oprogramowania (sklep z aplikacjami). 5) Przenieść ogromny udział w rynku zwykłych telefonów, na udział w rynku smartfonów.
Ta strategia przynosi skutki. 1. Nokia wykazuje zysk w każdym kwartale 2010 roku! 2. Nokia dostarcza więcej smartfonów niż producenci z dwóch kolejnych miejsc razem wzięci. 3. Nokia z sukcesem modernizuje Symbiana. Symbian^3 sprzedał się w 10‑krotnie większej ilości sprzedanych telefonów niż Windows Phone 7! 4. Qt4.7 już jest gotowa aby posłużyć za pomost pomiędzy Symbianem an MeeGo. 5. Ovi Store jest drugim sklepem z aplikacjami w kolejności co do ilości pobrań w 2010 roku!
Nokia nie ma problemu, ze złą strategią! Wręcz przeciwnie Nokia w swojej strategii uniknęła błędów, innych twórców sprzętu i oprogramowania.