Amazon w Polsce już oficjalnie. Firma ogłasza start serwisu

Firma Amazon oficjalnie ogłosiła rozpoczęcie prac nad polskim serwisem internetowym - Amazon.pl. Amerykański gigant handlu internetowego ma zamiar w ten sposób dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów, tak w Polsce, jak i na świecie.

fot. Smith Collection/Gado/Getty Images
fot. Smith Collection/Gado/Getty Images

27.01.2021 10:11

Amazon już od dłuższego czasu, bo od 2014 roku stawiał w Polsce magazyny i centra logistyczne. Firma zainwestowała w naszym kraju ponad 4 mld zł i zatrudnia 18 tys. pracowników.

Wprowadzenie polskiej wersji sklepu internetowego światowego potentata było kwestią czasu. Krok ten był od dawna nie tylko spodziewany, ale i wyczekiwany.

Nie padła dokładna data startu polskiej wersji Amazona, ale należy spodziewać się, że debiut odbędzie się w niedługim czasie.

W międzyczasie, od 27 stycznia 2021 r. polscy sprzedawcy mogą za pośrednictwem strony sell.amazon.pl zarejestrować swoje konta. W ten sposób, gdy serwis już oficjalnie wystartuje, będą oni od razu gotowi, aby rozpocząć sprzedaż w Polsce i na świecie.

Ponad 50 proc. towarów sprzedawanych na Amazon pochodzi od zewnętrznych partnerów - możemy wyczytać w komunikacie spółki. Amerykański potentat jest więc zdania, że start w Polsce pomoże rozwijać się wielu rodzimym firmom za pośrednictwem platformy Amazon.

Głównym konkurentem Amazona będzie serwis Allegro. Handel internetowy, w wyniku pandemii, cieszy się coraz większą popularnością, a Amazon od listopada 2020 r. prowadzi również współpracę z InPostem, w ramach której paczki z niemieckiego Amazona trafiają do paczkomatów.

Amazon, poza sektorem e-commerce, aktywnie działa także w branży usług chmury obliczeniowej (cloud computing w postaci Amazon Web Services), rozwiązań inteligentnego domu (głośniki Echo z asystentką Alexa). Ponadto firma zapewnia także platformę VOD z serialami i filmami - Amazon Prime Video.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (164)