Nie działa BNP Paribas. Awaria logowania do bankowości (aktualizacja)

Nie działa BNP Paribas. Awaria logowania do bankowości (aktualizacja)14.05.2024 14:58
BNP Paribas ma awarię
Źródło zdjęć: © GETTY | NurPhoto

Trwa awaria w banku BNP Paribas, w wyniku której klienci nie mogą logować się do bankowości online, również w aplikacji mobilnej. Wskazują na to narastające raporty w serwisie downdetector, które około godz. 14:45 zaczęły spływać m.in. z Warszawy, Krakowa i Poznania.

BNP Paribas ma awarię, w efekcie której klienci nie mogą dostać się do bankowości - wynika ze zgłoszeń w serwisie downdetector. W chwili pisania niniejszego tekstu, do serwisu spłynęło ponad 170 zgłoszeń w zaledwie kilka minut. Problem z BNP Paribas pojawia się równolegle do trwających utrudnień w banku Pekao S.A.

BNP Paribas na tę chwilę nie potwierdza usterki w swoich mediach społecznościowych, ani na stronie internetowej. Z deklaracji klientów, którzy doświadczają awarii wynika, że problem dotyczy samego etapu logowania do bankowości online oraz w aplikacji. W praktyce trzeba więc założyć, że poszkodowani po prostu nie mają dostępu do żadnych funkcji bankowości BNP Paribas, bo nie mogą się do niej dostać.

Awaria w BNP Paribas, Źródło zdjęć: © downdetector
Awaria w BNP Paribas
Źródło zdjęć: © downdetector

W tym momencie trudno szacować, jak długo potrwają jeszcze utrudnienia związane z bankowością BNP Paribas. W tym samym czasie trwa awaria w Banku Pekao, która ciągnie się już dobrych kilka godzin, choć z początku nic nie wskazywało, by był to na tyle poważny problem. Klientom obydwu banków pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość i czekać na dalszy rozwój wydarzeń.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Aktualizacja, godz. 15:45

Wszystko wskazuje na to, że problemy w banku BNP Paribas występowały tylko przez chwilę. Obecnie liczba zgłoszeń w serwisie downdetector spadła niemal do zera, co jednoznacznie sugeruje, że problem został opanowany. Klienci banku BNP Paribas powinni już bez przeszkód móc korzystać ze wszystkich funkcji bankowości internetowej.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.