Nowość w Google Play. Wystarczy podać 6-cyfrowy kod

Nowość w Google Play. Wystarczy podać 6-cyfrowy kod10.05.2024 14:52
Google Play
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images

Blik nawiązał współpracę z Google, aby udostępnić polskim użytkownikom nową metodę płatności w sklepie Google Play. Od teraz mogą kupować gry czy aplikacje, wykorzystując do tego kody Blik, które są generowane w aplikacji mobilnej banku - podobnie, jak w przypadku zakupów przez internet.

Korzystanie z Blika w sklepie Google Play sprowadza się do kilku spodziewanych kroków. W trakcie zakupów, wystarczy wybrać Blika jako metodę płatności, a potem otworzyć aplikację mobilną swojego banku i wygenerować w niej sześciocyfrowy kod. Ten należy następnie wprowadzić w Google Play. Po autoryzacji płatności zakupione produkty są szybko przetwarzane i udostępniane kupującemu.

W obecnej wersji, płatność Blikiem w sklepie Google Play jest dostępna tylko dla zakupów jednorazowych i nie obejmuje subskrypcji. Blik oczywiście nie jest przy tym jedyną, a kolejną metodą płatności dostępną w Google Play. Użytkownicy Androida mogą także skonfigurować inne metody płatności, by w ten sposób płacić za gry i aplikacje.

"Partnerstwo między Blikiem a Google to dla nas ważny krok w poszerzaniu dostępności naszego systemu płatności" - mówi Magdalena Kubisa, dyrektorka rozwoju biznesu w Polskim Standardzie Płatności, operatorze Blika. "Blik stale zyskuje na popularności, stając się preferowanym sposobem rozliczeń wielu polskich konsumentów – szczególnie w kanale online. Dlatego sądzimy, że opcja zastosowania kodu Blik w sklepie Google Play na pewno spotka się z entuzjastycznym przyjęciem użytkowników, dostarczając im korzyści i zwiększając wygodę procesu płatności" - dodaje.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W kontekście szerszej dostępności Blika warto zwrócić uwagę na uruchomioną niedawno metodę płatności odroczonych Blik Płacę Później w aplikacji mobilnej Banku Millennium. Klienci, którzy pierwszy raz skonfigurują usługę, mogą dostać limit do 4 tys. złotych, w ramach którego mogą płacić za zakupy, odraczając faktyczne pobranie środków z konta, do 30 dni nie ponosząc dodatkowych kosztów.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.