Windows Phone w 14 krajach jest już na drugiej pozycji na rynku mobilnym. Do pełnego sukcesu jeszcze daleko

Windows Phone w 14 krajach jest już na drugiej pozycji na rynku mobilnym. Do pełnego sukcesu jeszcze daleko07.01.2014 20:23

Z informacji od Microsoftu, jakie uzyskał portal Neowin, można śmiało powiedzieć, że Windows Phone radzi sobie coraz lepiej. Obecnie w 14 krajach (Indie, Meksyk, Włochy, Chile, Tajlandia, Wietnam, Malezja, Polska, Republika Południowej Afryki, Ukraina, Węgry, Finlandia, Czechy, Grecja) urządzenia z mobilnym Windowsem zdołały zająć drugą pozycję w statystykach urządzeń przenośnych. Co więcej, okres świąteczny był niezmiernie pomyślny dla tego systemu — sprzedaż słuchawek od Microsoftu pod koniec roku niemalże się podwoiła. W trzecim kwartale roku 2013 w 24 krajach (Chile, Kolumbia, Czechy, Egipt, Ekwador, Finlandia, Grecja, Węgry, Indie, Włochy, Kenia, Kuwejt, Malezja, Meksyk, Nigeria, Pakistan, Peru, Polska, Arabia Saudyjska, Republika Południowej Afryki, Tajlandia, Ukraina, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wietnam) nowych użytkowników Windows Phone było więcej niż klientów sięgających po iPhone'a.

Dane mogą cieszyć, ale nie odnajdziemy tutaj potęg gospodarczych, a raczej kraje rozwijające się (przypomnijmy, że w Polsce udział mobilnego Windowsa, według badań Kantar Worldpanel z grudnia, to ponad 20%). Można zatem przyjąć, że sprzedaż Windows Phone napędzają tanie smartfony. Lumia 520 czy 625 to modele, które „stworzyły” te statystyki. Przed Redmond oczywiście jeszcze walka o klientów na największych rynkach, jak Chiny czy Indie. Tutaj urządzenia z modułem dual SIM i nowe tanie low-endy (Lumia 525) będą zapewne ważną kartą przetargową. Microsoft powinien rozpatrzyć teraz próbę wejścia z sukcesem na rynek droższych modeli. Może tym przełomem będą smartfony jak Lumia 1520 lub 1320, które idealnie wkomponują się w modę na phablety? Ważnym przełomem będzie także premiera Windows Phone 8.1, która może zachęcić nowych użytkowników do przejścia na ten system.

Przed Microsoftem jeszcze długa droga do pełnego sukcesu na rynku mobilnym. Powyższe statystyki są wartymi odnotowania informacjami, które zapewne mogą zwiastować kolejne podboje w krajach ukierunkowanych na low-endy. Jednakże powinien już przyjść czas na stworzenie strategii na sprzedaż urządzeń „z wyższej półki", które pozwolą na szybszą ekspansję.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.