Apple nieuczciwie zachwalał Pro Display XDR. Firma wprowadzała w błąd z pokryciem kolorów
Apple wprowadzało w błąd swoimi reklamami monitora Pro Display XDR. Po interwencji brytyjskich organów regulacyjnych, firma musiała zmienić przekaz swoich reklam, które przekłamywały możliwości wyświetlania kolorów.
12.04.2021 21:18
Firma twierdziła, że kolory widoczne na ekranie wykraczają "daleko poza HDR". HDR to technologia, która pozwala uzyskiwać większą dynamikę obrazu przez osiągnięcie dodatkowej jasności rozświetlonych punktów oraz głębszą czerń.
Sprawa dotyczy monitora Apple Pro Display XDR o rozdzielczości 6K. Apple twierdziło, że ekrany te są w stanie zapewnić jasność, kontrast i odwzorowanie kolorów na zupełnie innym poziomie "daleko poza HDR".
Brytyjski organ regulacji reklam Advertising Standards Authority (ASA) jednak zakazał używania takiego sformułowania. Dlaczego?
Powody były dwa - przede wszystkim monitor Apple nie pokrywał całej przestrzeni DCI-P3 (używanej m.in. jako standard w branży filmowej, gdzie stosuje się HDR10), lecz 99 procent. ASA kazała Apple umieścić notkę o pokryciu przestrzeni DCI-P3.
Ponadto ASA miało również obiekcje wobec poziomu kontrastu, jaki rzekomo wynosi 1 000 000: 1. Trwają obecnie niezależne testy, aby informację tę zweryfikować.
Apple musiało usunąć fragment odnoszący się do wyższego poziomu odwzorowania kolorów niż w HDR. Zmiana ta dotyczy tylko Wielkiej Brytanii - w pozostałych krajach widnieje oryginalny komunikat Apple.