Apple TV ma problemy z dźwiękiem. Użytkownicy zgłaszają brak ścieżki dźwiękowej w filmach
Aplikacja Apple TV pozwala na wypożyczanie lub kupowanie filmów i oglądanie ich w dogodnym momencie. Użytkownicy nie są jednak zadowoleni z jej działania i raportują liczne problemy związane z działaniem dźwięku w produkcjach.
Zgodnie z doniesieniami 9to5Mac, zgłoszenia dotyczą problemów związanych z dźwiękiem. Raporty użytkowników sugerują, że po wypożyczeniu lub kupieniu filmu często okazuje się, że nie posiadają one ścieżki dźwiękowej bądź nie odtwarza się ona poprawnie.
Problem nie jest nowy
Serwis 9to5Mac poinformował, że tego rodzaju zgłoszenia otrzymuje od swoich czytelników już na początku lipca. Nie jest jednak wiadome jakie jest źródło problemów ani nikt nie zna możliwości ich rozwiązania.
Wszystko jednak wskazuje na to, że problemy dotyczące ścieżek dźwiękowych w filmach występują głównie na telewizorach i urządzeniach do strumieniowania dedykowanych właśnie do nich. Obejmują więc taki sprzęt jak tvOS, smartTV i dostawki innych firm, takich jak Roku.
Liczne zgłoszenia
Co ciekawe, ze względu na liczne zgłoszenia, można wnioskować, że nie są to pojedyncze incydenty i w grę wchodzi problem systemowy. Użytkownicy aplikacji donoszą, że zgłoszenia do Apple dają mieszane rezultaty. Najczęściej dochodzi do zwrotu pieniędzy za zakupiony bądź wypożyczony film.
Nie we wszystkich przypadkach Apple uznaje jednak reklamację. Ciężko więc powiedzieć czy firma zdaje sobie sprawę z powagi problemu czy też wychodzi z założenia, że zgłoszeń jest na tyle mało, w stosunku do całkowitej ilości zakupów i wypożyczeń, że łatwiej jest oddać klientom pieniądze.